Bu ülke yap boz ile hiç bir yere varamaz, öncelikle yap bozdan vazgeçmemiz lazım, yabancı dil konusu öyle bir günde 65-70 yapılacak bir konu değildir, enine boyuna konuşulması tartışılması gereken bir durumdur.
1- son 20 yılda yapılan tüm dil imtihanlarının bir çoğu dengesiz istikrarsız ve şaibelidir. şimdi basit bir örnek 2013 de üds ve kpds nin yerine getirilen YDS tamane bir fetö prıjesidir, en ağır gramer yapısında dil imtihanı yapılmış, üds den 50-60 alanlar 30-35 e düşmüştür, bu durum 2017 ye yökdil çıkana kadar devam etmiştir, öncesinde ise gerek KPDS gerek ÜDS gerekse İLETS İmtihanları ile binlerce sözüm ona akademisyen dil barajını geçmiştir. tabi ki bileğinin hakkıyla geçenler vardır, onlara sözüm yoktur, ancak 2004-2014 arası ösym nin yaptığı sınavlar fetönün kontrolünde yapılmış bir çok şaibe olmuştur. üds den kpds den 80 almış bir çok akademisyen gördüm, şu soruyu çöz dedim çözemedi, okuduğunu anlama sıfır, konuşma one diyemiyor van diyor van, adam 80 almış, şimdi o adam prof. eeee siz diyorsunuzki dil 65-70 olsun tabi bence 80 olsun garibim 79 alsın fetöden 80 alan onun jürisinde olsun, okuduğunu anlamadığı için öylesine bir rapor yazsın ya da asistanına yazdırsın,
2-yav arkadaş bu ülkede dil eğitimi vardı da bu millet almadımı, düşünün adam zehir gibi ülkenin en iyi tıp fakültesini bitiriyor yabancı dili yok, bu onun suçumu, ne yapalım bu adamı akademisyen yapmayalımmı tus imtihanında dil sorunumu koyalım eskiden o da vardı tıpçılar tus dil barajını geçemiyordu, sonra baktılar olmuyor sorunu çözdüler. bu ülkede nerede nasıl dil eğitimi veriliyor, eğitim dilimiz Türkçe, 12 sene yabancı dil eğitimi veriyorsun senin ingilizce öğretmenlerin üds den kpds den yds den yökdil den 70 alamıyor sonra bunlar ortaokulda lisede dil eğtimi veriyor, sonra akademisyen dil eğitimi için kurslara gidiyor, vay akın dildi vay yakın dildi, hem zamanı hem parası gidiyor, ne öğreniyor, of u şuraya koy which i şuraya koy, kişi gördüysen who koy, en kısa cevabı işaretle, roma rakamlı sorularda 2 numaralı cümleden başla vs vs, eee ne öğrendi bu adam girdi aldı sınavı yayınlarda tamam doçent oldu, makaleleri kim yazdı o kurstan aldığı dersler sayesinde mi yazdı, bu ülkede ingilizce kendi makalesini yazan %5 dir bu rakam ıda en üstten verdim, ha ben odtü hocasıyım bizde herkes kendi yazar diyebilir birisi helal olsun onlara sözüm yok, ben etrafımdan gördüklerimi diyorum bu %5 i o da en üst rakamı yazdım, kimse kendi ingilizce makalesini yazmıyor arakadaş, kimse de kusura bakmasın, en iyiyim diyen bile dil edit'i için bir ton para veriyor, o vakit şapka öne konulup düşünülmesi gerek, yabancı dil ile harcanan zaman enerji bu ülkenin enerjisi, zaman bu ülkenin zamanı, şunu da net belirteyim şakır şakır ingilizlizce konuşan ağzını büke büke şımara şımara ingilizce konuşan çok akademisyen gördüm bilimsel olarak hiç bir şey bilmiyor, (bileninide gördüm) yabancı dil bilmek bilim adamını kaliteli, az bilmek kalitesiz yapmıyor, kendine yetecek düzeyde yabancı dile sahip canavar gibi akademisyenlerde var hem de çok var.
Sonuç olarak yabancı dil akademinin barajı olmamalı, yabancı dil kesinlikle öğretilmeli,öğrenilmeli oan itirazım yok, özellikle okuma, okuduğunu anlama ve tabi ki yapılabilyorsa da makale yazma keşke öğretilse ama bir kez daha ifade ediyorum, son 20-30 yıldaki dil imtihanları gibi imtihanlar ile yabancı dil baraj olamaz. adam fizikçimi, kimyacımı ver eline son çıkan bir makaleyi okusun özetlesin ne kadar anlamış al bu adamı gerçek ölçüm yapan jürinin karşısına işte o vakit deki yok arkadaş bak bu kimya literatürünü sen yarısınıı bile anlamamışsın git dilini biraz geliştir de. gitsin geliştirsin, işte yabancı dil imtihanı böyle yapılır. ingilizin, amerikalının kendi çocuklarına gençlerine sormadığı ağır gramer soruları ile samanlıkta iğne arar tarzda ağır çeldirici parağraf soruları ile imtihan yapılmaz, bunun adı imtihan olmaz.
ayrıca dama çıkıp merdiveni atanlar yökün gönderdiği ankete 65-70-75 olsun diyenler çok ama çok bencilsiniz, bende doçent oldum ama kesinlikle dil barajı 55 devam etmeli dedim.
Bu ülke yap boz ile hiç bir yere varamaz, öncelikle yap bozdan vazgeçmemiz lazım, yabancı dil konusu öyle bir günde 65-70 yapılacak bir konu değildir, enine boyuna konuşulması tartışılması gereken bir durumdur.
1- son 20 yılda yapılan tüm dil imtihanlarının bir çoğu dengesiz istikrarsız ve şaibelidir. şimdi basit bir örnek 2013 de üds ve kpds nin yerine getirilen YDS tamane bir fetö prıjesidir, en ağır gramer yapısında dil imtihanı yapılmış, üds den 50-60 alanlar 30-35 e düşmüştür, bu durum 2017 ye yökdil çıkana kadar devam etmiştir, öncesinde ise gerek KPDS gerek ÜDS gerekse İLETS İmtihanları ile binlerce sözüm ona akademisyen dil barajını geçmiştir. tabi ki bileğinin hakkıyla geçenler vardır, onlara sözüm yoktur, ancak 2004-2014 arası ösym nin yaptığı sınavlar fetönün kontrolünde yapılmış bir çok şaibe olmuştur. üds den kpds den 80 almış bir çok akademisyen gördüm, şu soruyu çöz dedim çözemedi, okuduğunu anlama sıfır, konuşma one diyemiyor van diyor van, adam 80 almış, şimdi o adam prof. eeee siz diyorsunuzki dil 65-70 olsun tabi bence 80 olsun garibim 79 alsın fetöden 80 alan onun jürisinde olsun, okuduğunu anlamadığı için öylesine bir rapor yazsın ya da asistanına yazdırsın,
2-yav arkadaş bu ülkede dil eğitimi vardı da bu millet almadımı, düşünün adam zehir gibi ülkenin en iyi tıp fakültesini bitiriyor yabancı dili yok, bu onun suçumu, ne yapalım bu adamı akademisyen yapmayalımmı tus imtihanında dil sorunumu koyalım eskiden o da vardı tıpçılar tus dil barajını geçemiyordu, sonra baktılar olmuyor sorunu çözdüler. bu ülkede nerede nasıl dil eğitimi veriliyor, eğitim dilimiz Türkçe, 12 sene yabancı dil eğitimi veriyorsun senin ingilizce öğretmenlerin üds den kpds den yds den yökdil den 70 alamıyor sonra bunlar ortaokulda lisede dil eğtimi veriyor, sonra akademisyen dil eğitimi için kurslara gidiyor, vay akın dildi vay yakın dildi, hem zamanı hem parası gidiyor, ne öğreniyor, of u şuraya koy which i şuraya koy, kişi gördüysen who koy, en kısa cevabı işaretle, roma rakamlı sorularda 2 numaralı cümleden başla vs vs, eee ne öğrendi bu adam girdi aldı sınavı yayınlarda tamam doçent oldu, makaleleri kim yazdı o kurstan aldığı dersler sayesinde mi yazdı, bu ülkede ingilizce kendi makalesini yazan %5 dir bu rakam ıda en üstten verdim, ha ben odtü hocasıyım bizde herkes kendi yazar diyebilir birisi helal olsun onlara sözüm yok, ben etrafımdan gördüklerimi diyorum bu %5 i o da en üst rakamı yazdım, kimse kendi ingilizce makalesini yazmıyor arakadaş, kimse de kusura bakmasın, en iyiyim diyen bile dil edit'i için bir ton para veriyor, o vakit şapka öne konulup düşünülmesi gerek, yabancı dil ile harcanan zaman enerji bu ülkenin enerjisi, zaman bu ülkenin zamanı, şunu da net belirteyim şakır şakır ingilizlizce konuşan ağzını büke büke şımara şımara ingilizce konuşan çok akademisyen gördüm bilimsel olarak hiç bir şey bilmiyor, (bileninide gördüm) yabancı dil bilmek bilim adamını kaliteli, az bilmek kalitesiz yapmıyor, kendine yetecek düzeyde yabancı dile sahip canavar gibi akademisyenlerde var hem de çok var.
Sonuç olarak yabancı dil akademinin barajı olmamalı, yabancı dil kesinlikle öğretilmeli,öğrenilmeli oan itirazım yok, özellikle okuma, okuduğunu anlama ve tabi ki yapılabilyorsa da makale yazma keşke öğretilse ama bir kez daha ifade ediyorum, son 20-30 yıldaki dil imtihanları gibi imtihanlar ile yabancı dil baraj olamaz. adam fizikçimi, kimyacımı ver eline son çıkan bir makaleyi okusun özetlesin ne kadar anlamış al bu adamı gerçek ölçüm yapan jürinin karşısına işte o vakit deki yok arkadaş bak bu kimya literatürünü sen yarısınıı bile anlamamışsın git dilini biraz geliştir de. gitsin geliştirsin, işte yabancı dil imtihanı böyle yapılır. ingilizin, amerikalının kendi çocuklarına gençlerine sormadığı ağır gramer soruları ile samanlıkta iğne arar tarzda ağır çeldirici parağraf soruları ile imtihan yapılmaz, bunun adı imtihan olmaz.
ayrıca dama çıkıp merdiveni atanlar yökün gönderdiği ankete 65-70-75 olsun diyenler çok ama çok bencilsiniz, bende doçent oldum ama kesinlikle dil barajı 55 devam etmeli dedim.