özür dilerim linki veremeden sayfa gitti.
rapordan kısa bir alıntı:
"Bu analize göre bağlantı, cihazlara erişim ve EBA online sistemine erişim konusunda farklı yoksulluk seviyeleri arasında büyük farklılıklar bulunmaktadır. Kaynağa bağlı olarak hanelerin erişimi %68 ile %88 arasında değişmesine rağmen internet erişimi okul çağındaki çocukların bulunduğu yoksul hanelerde hala düşüktür (%39) ve 3 veya daha fazla çocuğun bulunduğu hanelerde ise daha da düşüktür.
"Sonuçlar bölgesel yoksulluk dilimlerine göre incelendiğinde EBA?ya erişim seviyelerinde eşitsizlik bulunduğu görülmektedir. Ortalama olarak en yoksul bölgelerdeki öğrencilerin 59?u EBA?ya bağlanırken aynı zaman dilimi içinde en varlıklı bölgelerdeki öğrencilerin yüzde 29?u EBA?ya bağlanmıştır. Buna ek olarak özellikle büyük ve/veya düşük gelirli ailelerde bulunan kız öğrencilerinden 10 Dünya Bankası ekibinin PISA 2018 sonuçlarını kullanarak ede ettiği hesaplamalar daha fazla ev işi yapması beklendiğinden kız öğrenciler erkek öğrencilere kıyasla daha fazla dezavantajlı olabilir. "
link:
https://yegitek.meb.gov.tr/www/turkiye-guvenli-okullasma-ve-uzaktan-egitim-ssde-projesi/icerik/3050
özür dilerim linki veremeden sayfa gitti.
rapordan kısa bir alıntı:
"Bu analize göre bağlantı, cihazlara erişim ve EBA online sistemine erişim konusunda farklı yoksulluk seviyeleri arasında büyük farklılıklar bulunmaktadır. Kaynağa bağlı olarak hanelerin erişimi %68 ile %88 arasında değişmesine rağmen internet erişimi okul çağındaki çocukların bulunduğu yoksul hanelerde hala düşüktür (%39) ve 3 veya daha fazla çocuğun bulunduğu hanelerde ise daha da düşüktür.
"Sonuçlar bölgesel yoksulluk dilimlerine göre incelendiğinde EBA?ya erişim seviyelerinde eşitsizlik bulunduğu görülmektedir. Ortalama olarak en yoksul bölgelerdeki öğrencilerin 59?u EBA?ya bağlanırken aynı zaman dilimi içinde en varlıklı bölgelerdeki öğrencilerin yüzde 29?u EBA?ya bağlanmıştır. Buna ek olarak özellikle büyük ve/veya düşük gelirli ailelerde bulunan kız öğrencilerinden 10 Dünya Bankası ekibinin PISA 2018 sonuçlarını kullanarak ede ettiği hesaplamalar daha fazla ev işi yapması beklendiğinden kız öğrenciler erkek öğrencilere kıyasla daha fazla dezavantajlı olabilir. "
link:
https://yegitek.meb.gov.tr/www/turkiye-guvenli-okullasma-ve-uzaktan-egitim-ssde-projesi/icerik/3050