Sevgili Arkadaşlar
Öğretmenlerin ve idarecilerin bir birlerine bu olumsuz bakış açısıyla baktıktan sonra orada ne eğitim ne de öğretim olur. Bizler bir birimize düşman değiliz. Bizler birbirimizi tamamlayan unsurlarız. Birimiz olmadan diğerimiz hiç bir şeyiz.
Gelelim sorunun cevabına; her ikisinin de olumlu ve olumsuz yanları vardır. Yalnız yöneticiliğe başlayınca öğretmenliğe tekrar dönmek çok zor olduğundan idareciler tekrar öğretmenliğe dönemiyorlar. Hele uzun yıllar idarecilikten öğretmenliğe dönmek çok daha zor oluyor. Zaten o kişinin öğretmenliğinden de pek hayır beklemeyin.
Bu nedenle karar verirken iyi düşünün. Öğretmenken her an idareciliğe geçebilirsiniz. Ancak idarecilikten öğretmenliğe geçmek çok daha zordur. Verimli olması da oldukça zordur.
Ayrıca naçizane düşüncem öğretmenlikte en az on yıl falan süre geçirdikten sonra idareciliğe geçmek daha iyi olur diye düşünüyorum. Erken yaşta yöneticiliğe geçtiğin zaman, seninde bir zamanlar öğretmen olduğunu unutuyorsun. Em pati kurmaktan uzaklaşıyorsun. Sanki egolarını tadmin etme yeri gibi görüyorsun. Makam sahibi olmak insanları çok değiştiriyor. Yukarıda arkadaşların anlattıklarının çoğu doğru. Okul müdürü kendi mesaisi konusunda esneklik vardır. Kendisi bunu sonuna kadar kullanır. Ama öğretmenin çoğu zaman haklı sebepten dolayı bir kerecik geç kalmasında hemen bunu fırsat bilip elinden geleni ardına bırakmak istememesi son derece üzücüdür. Öğretmen arkadaş ta bundan sonra müdürün eksiğini aramaya başlar. Bu şekilde o kurumda artık çalışanlar bir birilerine adeta düşman olmuştur. Ayakların geri geri gider.
Ama tüm bunları bir birimize yaşatanlar hep biziz. Benim naçizane düşüncem. Okul yöneticiliği profesyonel anlamda yapılmalıdır. Bu nedenle yöneticilik idari sınıfa alınmalıdır. Ama bunu seçerken benim adam senin adam yerine gerçekten liyakat sahibi bu işi hakkıyla yapacak kişiler seçilmelidir.
Bunları ben görür müyüm? Hiç zannetmiyorum. Bu gün yaşadıkları olumsuzlukların intikamıyla yanıp tutuşan önemli bir kitle var. .Sabırsızlıkla fırsatın kendilerine gelmesini bekliyorlar. Bu gün o şikayetçi olduğumuz idarecilerde geçmişte kendileri aynı bizlerin şikayet ettiklerinden şikayetçilerdi. Ama fırsat kendilerine geçince hepsini unuttular. Ne yapsalar geçmişte yaşadıkları travmalar kendilerinin haklı olduğunu hissettiriyor. Ne diyelim. Zararın neresinden dönersek kardır. İnşallah bu yanlışlardan bir an önce döneriz de herkes kurtulur.
Sevgili Arkadaşlar
Öğretmenlerin ve idarecilerin bir birlerine bu olumsuz bakış açısıyla baktıktan sonra orada ne eğitim ne de öğretim olur. Bizler bir birimize düşman değiliz. Bizler birbirimizi tamamlayan unsurlarız. Birimiz olmadan diğerimiz hiç bir şeyiz.
Gelelim sorunun cevabına; her ikisinin de olumlu ve olumsuz yanları vardır. Yalnız yöneticiliğe başlayınca öğretmenliğe tekrar dönmek çok zor olduğundan idareciler tekrar öğretmenliğe dönemiyorlar. Hele uzun yıllar idarecilikten öğretmenliğe dönmek çok daha zor oluyor. Zaten o kişinin öğretmenliğinden de pek hayır beklemeyin.
Bu nedenle karar verirken iyi düşünün. Öğretmenken her an idareciliğe geçebilirsiniz. Ancak idarecilikten öğretmenliğe geçmek çok daha zordur. Verimli olması da oldukça zordur.
Ayrıca naçizane düşüncem öğretmenlikte en az on yıl falan süre geçirdikten sonra idareciliğe geçmek daha iyi olur diye düşünüyorum. Erken yaşta yöneticiliğe geçtiğin zaman, seninde bir zamanlar öğretmen olduğunu unutuyorsun. Em pati kurmaktan uzaklaşıyorsun. Sanki egolarını tadmin etme yeri gibi görüyorsun. Makam sahibi olmak insanları çok değiştiriyor. Yukarıda arkadaşların anlattıklarının çoğu doğru. Okul müdürü kendi mesaisi konusunda esneklik vardır. Kendisi bunu sonuna kadar kullanır. Ama öğretmenin çoğu zaman haklı sebepten dolayı bir kerecik geç kalmasında hemen bunu fırsat bilip elinden geleni ardına bırakmak istememesi son derece üzücüdür. Öğretmen arkadaş ta bundan sonra müdürün eksiğini aramaya başlar. Bu şekilde o kurumda artık çalışanlar bir birilerine adeta düşman olmuştur. Ayakların geri geri gider.
Ama tüm bunları bir birimize yaşatanlar hep biziz. Benim naçizane düşüncem. Okul yöneticiliği profesyonel anlamda yapılmalıdır. Bu nedenle yöneticilik idari sınıfa alınmalıdır. Ama bunu seçerken benim adam senin adam yerine gerçekten liyakat sahibi bu işi hakkıyla yapacak kişiler seçilmelidir.
Bunları ben görür müyüm? Hiç zannetmiyorum. Bu gün yaşadıkları olumsuzlukların intikamıyla yanıp tutuşan önemli bir kitle var. .Sabırsızlıkla fırsatın kendilerine gelmesini bekliyorlar. Bu gün o şikayetçi olduğumuz idarecilerde geçmişte kendileri aynı bizlerin şikayet ettiklerinden şikayetçilerdi. Ama fırsat kendilerine geçince hepsini unuttular. Ne yapsalar geçmişte yaşadıkları travmalar kendilerinin haklı olduğunu hissettiriyor. Ne diyelim. Zararın neresinden dönersek kardır. İnşallah bu yanlışlardan bir an önce döneriz de herkes kurtulur.