Editörler : Pangaea
«34567891011121314»

Eyyyyyyy
Aday Memur
29 Temmuz 2019 23:11

Arkadaslar baska soru hatirlayan yokmu


34erdal44
Aday Memur
29 Temmuz 2019 23:27

1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.

2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...

(Hızlı tur)

3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk

Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)

4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)

5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)

6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)

7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış

(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada

8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez

(Yaz yağışı)

İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu

?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru

şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince

düşünmemek lazım:)

9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep

(Doğum oranı)

10-) Demokratik Parti döneminde olmayan

(Varlık kanunu)

11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar

okuyor...

Survey-Question-Read, R....

(SQ4R) doğru cevap

12-) Devletin Altı Kitabı

(Jean Bodin)

13-) Siyasal Sistem

(Easten)

14-) Ateşi kullanan homo

(Homo Erectus)

15-) Eski ismi Yesrib olan şehir

(Medine)

16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar

(Kars Ant - Ankara Ant)

17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat

(Maarif Kongresi)

18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak

(Vertisol)

19-) Tek çocuk nüfus politikası

( Çin )

20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy

( Peçenekler )

21-) Sibernetiğin kurucusu

(El Cezeri)

22-) Posta teşkilatı

( Divanı Berid )

23-) Sade düz arazi

( Ergene Yöresi)

24-) Çeliğe sertlik veren maden

(Krom)

25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma

(Karine)

26-) Hukukta olmayan müeyyide

(Kıyas)

27-) Aydın?daki antik kent

(Didym)

28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi

(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,

bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )

Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız

araştırma

29-) Paragrafta bahsi geçmeyen

(Fransız İhtilali)

?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.

30-) Hint-Avrupa olmayan dil

(Fince) Ural Altay ailesinden.

31-) Miri toprakla ilgili yanlış

(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)

32-) Yatay olmayan

( Antiklinal ve Kuesta )

33-) Adolf Hitlerin politikası

(Hayat Sahası)

34-) Türk Yunan hava sorunu

( FIR Hattı )

35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan

öğretim (Benzetişim) yani simülasyon

36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi

(Kıta Ablukası)

37-) Açıklaması yapılan kavram

( Bürokrasi )

38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu

hatırlamıyorum.

I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde

yöneticidir (doğru)

II. Hakan Çin kültürüne hayranlık

duymuştur (yanlış)

III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)

39-) Olmayan beceri

( Tarih okuryazarlığı)

40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi

(Politik okuruazarlık)

41-) Olmayan değer

(Temizlik)

42-) Öğrencinin topluma entegresi

(Sosyalleşme)

43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan

(Genel toplum etiğine bağlılık)

44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten

önceki iki fiiliyat

(Hz. Hatice ile evliliği)

(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)

45-) Kutsal İttifakta olmayan

(Hollanda)

46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için

(Milli Korunma Kanunu)

47-) SSCB glasnhost vb politika üreten

(Garbaçov)

48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı

(İhtiyari Referandum)

49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi

(Otantik Biyografi)

50-) Faklı yemek anlayışları sebebi

(Kültürel Fark)

Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp

farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan

da bahsetmiş.

51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi

(İç grup yanlılığı)

52-) Makro ekonomi

( 3 öncül de var)

53-) Dörtlü Takrir?de olmayan

(Hikmet Bayur)

54-) Sanat sorusu

(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle

nesnelleştirilir)

55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir

(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)

( Netleştiremediklerim)

1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı

Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli

Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli

Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli

diye biliyorum.

Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli

olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak

sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık

aktarımının farklı bir ifadesi

Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.

2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda

Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri

nelerdir? diye soruyor.

Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve

gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı

yaşıyor.

3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.

Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada

birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada

faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok

maddecilik eksenli bir tutum var. Bence

(pozitivizm) gibi duruyor.

3-) Değer açıklama yaklaşımı

Değer açıklama yaklaşımında öğretmen

öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-

menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.

O ?değer telkin etme? olur. O yüzden

?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.

Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir

şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de

4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.

Egoizm: Bencillik

Fatalizm: Kadercilik

Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)

????: bir şıkkı hatırlamıyorum

Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.

Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.

Ancak internetten baktığımda başkalarına

yardıma telkine yönelik bir açıklamasını

göremedim. İlginç soruydu.

5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer

Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların

tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra

Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet

duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.

Hatırlayamadığımız sorular da genelde

paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine

hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında

paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da

yardım alarak derleme yaptım.


sefa-24
Daire Başkanı
29 Temmuz 2019 23:27

Olabilir siz de haklısınız o da bi bakis acisi. Ben bu sorunun cevabı ne olursa olsun sasirmayacam. Osym nin bu oyunlarını aklim almıyor artık. Ama nedense yanlış yaptığımı düşünmeye başladım. Tarihin ilk zamanlarında coğrafya 1 numalarali belirleyici oldu insanların yeme alışkanlıklarında ve bu durum bu şekilde günümüze geldi. Ama bugün günümüzde Çinlilerin köpek yemesiyle coğrafya arasında bağlantı yok tamamen kultur. Osym cevabı kültür diye açıklasa ve birileri idare mahkemesine gitse bilirkişi coğrafi der. Çünkü kuvvetli tezler var. Kültürü etkileyen coğrafya derler iki de kanit bu iş biter. Bilmiyorum hocam benim de kafam karıştı. İsterse yanlış olsun benim için çok da önemli değil artık

Sosyalciii123, 5 yıl önce

Hocam ben olaya biraz farklı yaklaştım. Orada örnek verilen coğrafyalar farklı olduğu için insanin yemek kültürü oluşurken de aslında coğrafyadan etkilenilir ve coğrafya aynı zamanda kendi başına kültürü oluşturan bir unsurdur diye düşündüm ve coğrafya dedim. İnsanlar birazda coğrafyanın sunduklarıyla yemek kültürlerini oluştururlar diye mantık yürüttüm. Bilemiyorum ne kadar doğru. Bence çelişkili bir soru


Kobe248
Aday Memur
30 Temmuz 2019 00:09

Hocam emin olmadıklarınıza yorum yapayım: Felsefe sorusu Egoizm. Parçada birey başkalarını sevindirirse mutlu olur diyordu. Bu hangi görüşe zıt deniyordu. Haliyle Egoizm olur. Egoizm mutlak ahlak anlayışını varsaymaz. Sümela Manastarı değil bence Hattuşa olacak. Sümela ciddi turizm çeken bir yer özellikle kış aylarında. Sosyal Bilimler Olarak Sosyal Bilgiler'e ben de katılıyorum ama tam olarak emin değilim. Bunun yanında Fransız İhtilali konusu çok karışık ama özgür düşünce sürekli geçiyordu. Reform hareketleri Rönesans sonrası oluşan özgür ortam ile oluyor. Fr. İhtilali için mutlaka millietçiliğe vurgu yapması gerektiğini düşünüyorum ama ortada ikisi de olabilir. Poizitivzm sorusunu ben Pragmatizm yaptım. Çünkü benim dönmem bir sonuç yaratmadı, bir değişiklik yaratmadı diyordu. Felsefe kaynaklarından bizzat tanımını atıyorum " Pragmatizm: Faydacılık olarak dilimize uyarlanan bu felsefi düşüncenin temelinde sonuç odaklı olmak esastır " Pozitivizm ise olguculuk demektir. Bence Faydacılık o sorunun cevabı. İlk 55 sorumuz çok benzer bu arada dediğimiz gibiyse aynı netleri yapıyor gibiyiz :)

34erdal44, 5 yıl önce

1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.

2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...

(Hızlı tur)

3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk

Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)

4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)

5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)

6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)

7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış

(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada

8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez

(Yaz yağışı)

İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu

?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru

şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince

düşünmemek lazım:)

9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep

(Doğum oranı)

10-) Demokratik Parti döneminde olmayan

(Varlık kanunu)

11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar

okuyor...

Survey-Question-Read, R....

(SQ4R) doğru cevap

12-) Devletin Altı Kitabı

(Jean Bodin)

13-) Siyasal Sistem

(Easten)

14-) Ateşi kullanan homo

(Homo Erectus)

15-) Eski ismi Yesrib olan şehir

(Medine)

16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar

(Kars Ant - Ankara Ant)

17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat

(Maarif Kongresi)

18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak

(Vertisol)

19-) Tek çocuk nüfus politikası

( Çin )

20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy

( Peçenekler )

21-) Sibernetiğin kurucusu

(El Cezeri)

22-) Posta teşkilatı

( Divanı Berid )

23-) Sade düz arazi

( Ergene Yöresi)

24-) Çeliğe sertlik veren maden

(Krom)

25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma

(Karine)

26-) Hukukta olmayan müeyyide

(Kıyas)

27-) Aydın?daki antik kent

(Didym)

28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi

(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,

bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )

Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız

araştırma

29-) Paragrafta bahsi geçmeyen

(Fransız İhtilali)

?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.

30-) Hint-Avrupa olmayan dil

(Fince) Ural Altay ailesinden.

31-) Miri toprakla ilgili yanlış

(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)

32-) Yatay olmayan

( Antiklinal ve Kuesta )

33-) Adolf Hitlerin politikası

(Hayat Sahası)

34-) Türk Yunan hava sorunu

( FIR Hattı )

35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan

öğretim (Benzetişim) yani simülasyon

36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi

(Kıta Ablukası)

37-) Açıklaması yapılan kavram

( Bürokrasi )

38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu

hatırlamıyorum.

I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde

yöneticidir (doğru)

II. Hakan Çin kültürüne hayranlık

duymuştur (yanlış)

III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)

39-) Olmayan beceri

( Tarih okuryazarlığı)

40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi

(Politik okuruazarlık)

41-) Olmayan değer

(Temizlik)

42-) Öğrencinin topluma entegresi

(Sosyalleşme)

43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan

(Genel toplum etiğine bağlılık)

44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten

önceki iki fiiliyat

(Hz. Hatice ile evliliği)

(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)

45-) Kutsal İttifakta olmayan

(Hollanda)

46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için

(Milli Korunma Kanunu)

47-) SSCB glasnhost vb politika üreten

(Garbaçov)

48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı

(İhtiyari Referandum)

49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi

(Otantik Biyografi)

50-) Faklı yemek anlayışları sebebi

(Kültürel Fark)

Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp

farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan

da bahsetmiş.

51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi

(İç grup yanlılığı)

52-) Makro ekonomi

( 3 öncül de var)

53-) Dörtlü Takrir?de olmayan

(Hikmet Bayur)

54-) Sanat sorusu

(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle

nesnelleştirilir)

55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir

(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)

( Netleştiremediklerim)

1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı

Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli

Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli

Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli

diye biliyorum.

Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli

olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak

sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık

aktarımının farklı bir ifadesi

Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.

2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda

Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri

nelerdir? diye soruyor.

Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve

gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı

yaşıyor.

3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.

Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada

birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada

faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok

maddecilik eksenli bir tutum var. Bence

(pozitivizm) gibi duruyor.

3-) Değer açıklama yaklaşımı

Değer açıklama yaklaşımında öğretmen

öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-

menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.

O ?değer telkin etme? olur. O yüzden

?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.

Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir

şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de

4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.

Egoizm: Bencillik

Fatalizm: Kadercilik

Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)

????: bir şıkkı hatırlamıyorum

Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.

Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.

Ancak internetten baktığımda başkalarına

yardıma telkine yönelik bir açıklamasını

göremedim. İlginç soruydu.

5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer

Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların

tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra

Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet

duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.

Hatırlayamadığımız sorular da genelde

paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine

hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında

paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da

yardım alarak derleme yaptım.


Kobe248
Aday Memur
30 Temmuz 2019 00:25

Hocam uzatıyorum kusura bakmayın. Girişimcilik konusuna bir tek katılmıyorum numaralı olanlardan. Girişimci bireyler bana göre etik değerlere sahip olmalıdır. Zaten adı üstünde Girişimcilik Etiği denen ayrıntıları vardır. Ama emin değilim tabi en çok zorlandığım soru oydu sınavda.

34erdal44, 5 yıl önce

1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.

2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...

(Hızlı tur)

3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk

Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)

4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)

5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)

6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)

7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış

(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada

8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez

(Yaz yağışı)

İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu

?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru

şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince

düşünmemek lazım:)

9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep

(Doğum oranı)

10-) Demokratik Parti döneminde olmayan

(Varlık kanunu)

11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar

okuyor...

Survey-Question-Read, R....

(SQ4R) doğru cevap

12-) Devletin Altı Kitabı

(Jean Bodin)

13-) Siyasal Sistem

(Easten)

14-) Ateşi kullanan homo

(Homo Erectus)

15-) Eski ismi Yesrib olan şehir

(Medine)

16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar

(Kars Ant - Ankara Ant)

17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat

(Maarif Kongresi)

18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak

(Vertisol)

19-) Tek çocuk nüfus politikası

( Çin )

20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy

( Peçenekler )

21-) Sibernetiğin kurucusu

(El Cezeri)

22-) Posta teşkilatı

( Divanı Berid )

23-) Sade düz arazi

( Ergene Yöresi)

24-) Çeliğe sertlik veren maden

(Krom)

25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma

(Karine)

26-) Hukukta olmayan müeyyide

(Kıyas)

27-) Aydın?daki antik kent

(Didym)

28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi

(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,

bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )

Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız

araştırma

29-) Paragrafta bahsi geçmeyen

(Fransız İhtilali)

?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.

30-) Hint-Avrupa olmayan dil

(Fince) Ural Altay ailesinden.

31-) Miri toprakla ilgili yanlış

(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)

32-) Yatay olmayan

( Antiklinal ve Kuesta )

33-) Adolf Hitlerin politikası

(Hayat Sahası)

34-) Türk Yunan hava sorunu

( FIR Hattı )

35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan

öğretim (Benzetişim) yani simülasyon

36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi

(Kıta Ablukası)

37-) Açıklaması yapılan kavram

( Bürokrasi )

38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu

hatırlamıyorum.

I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde

yöneticidir (doğru)

II. Hakan Çin kültürüne hayranlık

duymuştur (yanlış)

III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)

39-) Olmayan beceri

( Tarih okuryazarlığı)

40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi

(Politik okuruazarlık)

41-) Olmayan değer

(Temizlik)

42-) Öğrencinin topluma entegresi

(Sosyalleşme)

43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan

(Genel toplum etiğine bağlılık)

44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten

önceki iki fiiliyat

(Hz. Hatice ile evliliği)

(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)

45-) Kutsal İttifakta olmayan

(Hollanda)

46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için

(Milli Korunma Kanunu)

47-) SSCB glasnhost vb politika üreten

(Garbaçov)

48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı

(İhtiyari Referandum)

49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi

(Otantik Biyografi)

50-) Faklı yemek anlayışları sebebi

(Kültürel Fark)

Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp

farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan

da bahsetmiş.

51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi

(İç grup yanlılığı)

52-) Makro ekonomi

( 3 öncül de var)

53-) Dörtlü Takrir?de olmayan

(Hikmet Bayur)

54-) Sanat sorusu

(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle

nesnelleştirilir)

55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir

(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)

( Netleştiremediklerim)

1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı

Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli

Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli

Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli

diye biliyorum.

Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli

olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak

sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık

aktarımının farklı bir ifadesi

Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.

2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda

Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri

nelerdir? diye soruyor.

Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve

gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı

yaşıyor.

3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.

Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada

birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada

faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok

maddecilik eksenli bir tutum var. Bence

(pozitivizm) gibi duruyor.

3-) Değer açıklama yaklaşımı

Değer açıklama yaklaşımında öğretmen

öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-

menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.

O ?değer telkin etme? olur. O yüzden

?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.

Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir

şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de

4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.

Egoizm: Bencillik

Fatalizm: Kadercilik

Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)

????: bir şıkkı hatırlamıyorum

Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.

Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.

Ancak internetten baktığımda başkalarına

yardıma telkine yönelik bir açıklamasını

göremedim. İlginç soruydu.

5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer

Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların

tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra

Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet

duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.

Hatırlayamadığımız sorular da genelde

paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine

hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında

paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da

yardım alarak derleme yaptım.


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 00:31

65ten kapıyı açtım şimdi 60ın altına dusecem diye korkmaya başladım. Ortalamadan 2 sapma fazla yapayım başka bişey istemiyorum


Okuyucu12
Aday Memur
30 Temmuz 2019 00:45

Reform dinle ilgili ancak soru tamamen dümyevileşmeden bahsediyordu.' yeniden doğuş ve düzenleme ' ibaresindeki 'düzenleme'sadece reformda değil Rönesans ve aydınlamada çağındada mevcuttur. Özgürlük ise fransız ihtilalinin 3 ana unsuru olan 'Eşitlik, Adalet, Özgürlük ' kavramlarından biridir. Nitekim fransız bayrağının 3 renginden biri özgürlüğü temsil eder. Dolayısıyla cevabın REFORM olduğunu düşünüyorum


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 00:57

Hattuşadaki kazı çalışmaları 1900lerin başında başladı günümüzde bile devam ediyor soylemek istedim

30 Temmuz 2019 01:59

Hocam Asya Hun sorusunda hangisi yanlıştır diyordu. Ben kurultay bağlayıcı karar almıştır yanlış diye kabul ettim. Çünkü orada kurultayda bir konu konuşuluyor ancak karar alınamıyor ayrılık yaşanıyor devlet ikiye ayrılıyor. Oyle düşündüm.

Bir de vatandaşlık aktarımı olarak sosyal bilgiler yaptım ben diğer bir soruyu. Çünkü vatandaşlik aktarımı konu merkezlidir. Zaten 3 tür sosyal bilgiler yaklaşımı var. Vatandaşlık,sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler ve yansıtıcılı düşünme alanı olarak sosyal bilgiler. Sosyal bilimler olarak sosyal bilgilerin amacı öğrenciyi sosyal bilimci gibi yetiştirmektir. Aslında en uzak şık o bence.

Sümerler manastırı sorusunda da ben doğru yanıtın Sümele olduğunu düşünüyorum çünkü orda hangisi arkeoloji gezisinde kullanılamaz gibi bişey diyordu tam hatırlamıyorum ama Sümele manastırı dini bir yapı ve aynı zamanda çok eski çağlardan kalma değil.

Tabi kesin yanıtları ÖSYM verecek bunlar benim düşüncem hocam

34erdal44, 5 yıl önce

1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.

2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...

(Hızlı tur)

3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk

Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)

4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)

5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)

6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)

7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış

(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada

8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez

(Yaz yağışı)

İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu

?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru

şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince

düşünmemek lazım:)

9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep

(Doğum oranı)

10-) Demokratik Parti döneminde olmayan

(Varlık kanunu)

11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar

okuyor...

Survey-Question-Read, R....

(SQ4R) doğru cevap

12-) Devletin Altı Kitabı

(Jean Bodin)

13-) Siyasal Sistem

(Easten)

14-) Ateşi kullanan homo

(Homo Erectus)

15-) Eski ismi Yesrib olan şehir

(Medine)

16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar

(Kars Ant - Ankara Ant)

17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat

(Maarif Kongresi)

18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak

(Vertisol)

19-) Tek çocuk nüfus politikası

( Çin )

20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy

( Peçenekler )

21-) Sibernetiğin kurucusu

(El Cezeri)

22-) Posta teşkilatı

( Divanı Berid )

23-) Sade düz arazi

( Ergene Yöresi)

24-) Çeliğe sertlik veren maden

(Krom)

25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma

(Karine)

26-) Hukukta olmayan müeyyide

(Kıyas)

27-) Aydın?daki antik kent

(Didym)

28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi

(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,

bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )

Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız

araştırma

29-) Paragrafta bahsi geçmeyen

(Fransız İhtilali)

?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.

30-) Hint-Avrupa olmayan dil

(Fince) Ural Altay ailesinden.

31-) Miri toprakla ilgili yanlış

(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)

32-) Yatay olmayan

( Antiklinal ve Kuesta )

33-) Adolf Hitlerin politikası

(Hayat Sahası)

34-) Türk Yunan hava sorunu

( FIR Hattı )

35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan

öğretim (Benzetişim) yani simülasyon

36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi

(Kıta Ablukası)

37-) Açıklaması yapılan kavram

( Bürokrasi )

38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu

hatırlamıyorum.

I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde

yöneticidir (doğru)

II. Hakan Çin kültürüne hayranlık

duymuştur (yanlış)

III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)

39-) Olmayan beceri

( Tarih okuryazarlığı)

40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi

(Politik okuruazarlık)

41-) Olmayan değer

(Temizlik)

42-) Öğrencinin topluma entegresi

(Sosyalleşme)

43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan

(Genel toplum etiğine bağlılık)

44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten

önceki iki fiiliyat

(Hz. Hatice ile evliliği)

(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)

45-) Kutsal İttifakta olmayan

(Hollanda)

46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için

(Milli Korunma Kanunu)

47-) SSCB glasnhost vb politika üreten

(Garbaçov)

48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı

(İhtiyari Referandum)

49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi

(Otantik Biyografi)

50-) Faklı yemek anlayışları sebebi

(Kültürel Fark)

Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp

farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan

da bahsetmiş.

51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi

(İç grup yanlılığı)

52-) Makro ekonomi

( 3 öncül de var)

53-) Dörtlü Takrir?de olmayan

(Hikmet Bayur)

54-) Sanat sorusu

(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle

nesnelleştirilir)

55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir

(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)

( Netleştiremediklerim)

1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı

Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli

Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli

Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli

diye biliyorum.

Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli

olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak

sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık

aktarımının farklı bir ifadesi

Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.

2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda

Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri

nelerdir? diye soruyor.

Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve

gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı

yaşıyor.

3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.

Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada

birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada

faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok

maddecilik eksenli bir tutum var. Bence

(pozitivizm) gibi duruyor.

3-) Değer açıklama yaklaşımı

Değer açıklama yaklaşımında öğretmen

öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-

menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.

O ?değer telkin etme? olur. O yüzden

?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.

Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir

şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de

4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.

Egoizm: Bencillik

Fatalizm: Kadercilik

Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)

????: bir şıkkı hatırlamıyorum

Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.

Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.

Ancak internetten baktığımda başkalarına

yardıma telkine yönelik bir açıklamasını

göremedim. İlginç soruydu.

5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer

Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların

tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra

Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet

duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.

Hatırlayamadığımız sorular da genelde

paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine

hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında

paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da

yardım alarak derleme yaptım.


Simsiyahh
Kapalı
30 Temmuz 2019 07:56

Arkadaşlar tarihin bir sorusunda hangisi muaviye döneminde değildir diyrdu.ben kerbela olayını işaretledim.yani muaviye döneminde kuzey afrika fethi ve istanbul kuşatıldığını kabul ettim.ama kitabımda kuzey afrika fethi muaviye döneminde değil,yezid döneminde yazıyor.siz ne düşünüyrsnz?

sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 08:50

Hocam soruda Kuzey Afrika fethedilmiştir demiyordu. Kuzey Afrika'da fetihler yapma diy ordu. Yani evet muaviye Kuzey Afrika'da fetihler yapmıştır. Ve kerbela 680 yılında yezid zamanında yaşandı. Yani cevap I ve III

Simsiyahh, 5 yıl önce
Arkadaşlar tarihin bir sorusunda hangisi muaviye döneminde değildir diyrdu.ben kerbela olayını işaretledim.yani muaviye döneminde kuzey afrika fethi ve istanbul kuşatıldığını kabul ettim.ama kitabımda kuzey afrika fethi muaviye döneminde değil,yezid döneminde yazıyor.siz ne düşünüyrsnz?

Simsiyahh
Kapalı
30 Temmuz 2019 09:25

Anladım hocam,doğru yapmışız o halde.hocam değer açıklama sorusunda öğretmen hangi adımla başlamalıdır yazıyrdu.benm bildiğim şu: değer açıklama 3 adımda sunuluyor,1. Seçme 2.ödüllendirme 3. Uygulama. Bir tane seçenekte şöyle bişy vardı; "öğretmen öğrenciye seçmesi için bşyler sunuyordu"...işte ben bunu işaretledim ama forumda baktım da hocalarımızdan bu cevabı veren yok:(siz ne düşünüyrsnz?
sefa-24, 5 yıl önce

Hocam soruda Kuzey Afrika fethedilmiştir demiyordu. Kuzey Afrika'da fetihler yapma diy ordu. Yani evet muaviye Kuzey Afrika'da fetihler yapmıştır. Ve kerbela 680 yılında yezid zamanında yaşandı. Yani cevap I ve III


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 09:28

Hocam ben onu iyi ki de boş bırakmışım bilmiyorum. Ama soruda Muaviye dönemi gelismeleridir diyordu sanki, değildir demiyordu değil mi diyordu yanlış hatirliyo olabilirmsiniz

Simsiyahh, 5 yıl önce
Anladım hocam,doğru yapmışız o halde.hocam değer açıklama sorusunda öğretmen hangi adımla başlamalıdır yazıyrdu.benm bildiğim şu: değer açıklama 3 adımda sunuluyor,1. Seçme 2.ödüllendirme 3. Uygulama. Bir tane seçenekte şöyle bişy vardı; "öğretmen öğrenciye seçmesi için bşyler sunuyordu"...işte ben bunu işaretledim ama forumda baktım da hocalarımızdan bu cevabı veren yok:(siz ne düşünüyrsnz?

Simsiyahh
Kapalı
30 Temmuz 2019 09:34

Hocam hangisi muaviye dönemi gelişmesi değildir yazıyordu.bende kerbela olayını işaretledim(yezid döneminde olduğu için).yani kuzey afrika fethi ve istanbulun kuşatılmasını muaviye dönemi olarak aldım.yani doğru mu yapmışım yanlış mı ?
sefa-24, 5 yıl önce

Hocam ben onu iyi ki de boş bırakmışım bilmiyorum. Ama soruda Muaviye dönemi gelismeleridir diyordu sanki, değildir demiyordu değil mi diyordu yanlış hatirliyo olabilirmsiniz


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 09:36

Hocam doğru yapmışsınız da ben de soruyu gelismeleridir diye hatırlıyorum yani böyle bi detayi kaçırmış olamam

Simsiyahh, 5 yıl önce
Hocam hangisi muaviye dönemi gelişmesi değildir yazıyordu.bende kerbela olayını işaretledim(yezid döneminde olduğu için).yani kuzey afrika fethi ve istanbulun kuşatılmasını muaviye dönemi olarak aldım.yani doğru mu yapmışım yanlış mı ?

Simsiyahh
Kapalı
30 Temmuz 2019 09:39

Hocam bende şu an düşünmeye başladım,değildir mi yazıyrdu yoksa o dönemde oldu mu yazıyrdu kafam karıştı.sizin hatırladığınız gibidir hocam,benm kafam çok meşgul siz doğrusunuzdur.yani hocam nihayetinde kuzey afrika fethi muaviye döneminde var değil mi?
sefa-24, 5 yıl önce

Hocam doğru yapmışsınız da ben de soruyu gelismeleridir diye hatırlıyorum yani böyle bi detayi kaçırmış olamam


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 09:42

ben de düşünmeye başladım şimdi siz doğru hatirliyo olabilirsiniz. Ben sınavdan çıkıp eve gelince kitapçığımi doğru kodladim kısmını işaretledim mi onu hatirlayamadim. Hâlâ hatırlamıyorum. Uykulu uyanmisitm biraz önce uyku falan kalmadı şimdi korkudan

Simsiyahh, 5 yıl önce
Hocam bende şu an düşünmeye başladım,değildir mi yazıyrdu yoksa o dönemde oldu mu yazıyrdu kafam karıştı.sizin hatırladığınız gibidir hocam,benm kafam çok meşgul siz doğrusunuzdur.yani hocam nihayetinde kuzey afrika fethi muaviye döneminde var değil mi?

Simsiyahh
Kapalı
30 Temmuz 2019 09:56

Yok yok hocam içinizi ferah tutun işaretlemişsnzdr o kısmı.böyle durumlarda evham yapmak çok olağan.bir çok kişi acaba soru kitapçık nomu doğru kodladım kısmını işaretledim mi acaba diye düşünyrdur:)normal yani
sefa-24, 5 yıl önce

ben de düşünmeye başladım şimdi siz doğru hatirliyo olabilirsiniz. Ben sınavdan çıkıp eve gelince kitapçığımi doğru kodladim kısmını işaretledim mi onu hatirlayamadim. Hâlâ hatırlamıyorum. Uykulu uyanmisitm biraz önce uyku falan kalmadı şimdi korkudan


sefa-24
Daire Başkanı
30 Temmuz 2019 10:08

Hadi o tamam da bu muaviyeyi napacaz net hatırlayan birisi yanıt yazsa keşke

Simsiyahh, 5 yıl önce
Yok yok hocam içinizi ferah tutun işaretlemişsnzdr o kısmı.böyle durumlarda evham yapmak çok olağan.bir çok kişi acaba soru kitapçık nomu doğru kodladım kısmını işaretledim mi acaba diye düşünyrdur:)normal yani

34erdal44
Aday Memur
30 Temmuz 2019 10:35

Hocam keşke 55 sorunun hepsini doğru yapmış olsam. O soruyu ben de Hattuşaş yaptım.

Egoizm sorusunu hangisi terstir diye hatırlamıyorum, hangisi karşılar diyordu sanki, hatta ben

şıklarda alturizmi(diğergamlık) aradım, bulamadım. Diğer dördünün olmadığını bildiğimden

Enstrümantalizmin ne olduğunu bilmiyordum onu işaretledim. Belki de hangisi terstir

diyordu:/

Kobe248, 5 yıl önce

Hocam emin olmadıklarınıza yorum yapayım: Felsefe sorusu Egoizm. Parçada birey başkalarını sevindirirse mutlu olur diyordu. Bu hangi görüşe zıt deniyordu. Haliyle Egoizm olur. Egoizm mutlak ahlak anlayışını varsaymaz. Sümela Manastarı değil bence Hattuşa olacak. Sümela ciddi turizm çeken bir yer özellikle kış aylarında. Sosyal Bilimler Olarak Sosyal Bilgiler'e ben de katılıyorum ama tam olarak emin değilim. Bunun yanında Fransız İhtilali konusu çok karışık ama özgür düşünce sürekli geçiyordu. Reform hareketleri Rönesans sonrası oluşan özgür ortam ile oluyor. Fr. İhtilali için mutlaka millietçiliğe vurgu yapması gerektiğini düşünüyorum ama ortada ikisi de olabilir. Poizitivzm sorusunu ben Pragmatizm yaptım. Çünkü benim dönmem bir sonuç yaratmadı, bir değişiklik yaratmadı diyordu. Felsefe kaynaklarından bizzat tanımını atıyorum " Pragmatizm: Faydacılık olarak dilimize uyarlanan bu felsefi düşüncenin temelinde sonuç odaklı olmak esastır " Pozitivizm ise olguculuk demektir. Bence Faydacılık o sorunun cevabı. İlk 55 sorumuz çok benzer bu arada dediğimiz gibiyse aynı netleri yapıyor gibiyiz :)

Toplam 472 mesaj
«34567891011121314»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi