elektrikli araç teknolojileri henüz ucuzlamadı.teknolojinin biraz daha ilerlemesi lazım.
kapasitesi daha yüksek piller, daha verimli rotorlar geliştirilene kadar elektrikli araçlar ucuzlamayacaktır.
2030da bile pazarın %30unu elektriklilerin alacağı öngörülüyor.yani bu demek ki 10 yıl sonra bile elektirkli araç teknolojileri ucuzlamış olmayacak.
elektrikli araç yarışı gerçek anlamda başladığında mercedes, vw, fiat-psa gibi devlere karşı solda sıfır kalacağının farkında olan honda hyundai toyota mazda gibi uzakdoğulular argelerini elektrikli araç teknolojilerine kaydırmaya erken başladı.
japon otomotiv markalarının hepsini ya bir modelleri ayakta tutuyor ya da bazıları tamamen bitmiş okeye dönüyor.corolla olmasa toyota bitik, civic olmasa honda bitik, L200 olmasa mitsubishi bitik, qashqai olmasa nissan bitik, mazda subaru suzuki gibiler bitmiş okeye dönüyor.tabi bu bahsettiğim ayakta kalma konusu otomotiv operasyonlar ile ilgili.markanın tamamen ortadan kaybolmasını kastetmiyorum.japon markaları birçok alanda üretim yapıyor.mesela honda, motosiklette üretiyor, yüksek teknolojili motorlar da, deniz aracı motoru da...mesela mitsubishi kamyon üretiyor, işmakinesi üretiyor, elektronik üretiyor vs ama japon markalarına bakanlar her geçen yıl daha da küçüldüklerini görmekte zorlanmayacaktır.
ortada armut gibi duran gerçek şu ki mazda suzuki gibiler yarışı zaten kaybetti, yarışta kalan nissan toyota honda gibi uzakdoğulular ise yarışı arkadan takip ediyor.
elektrikli araç teknolojileri henüz ucuzlamadı.teknolojinin biraz daha ilerlemesi lazım.
kapasitesi daha yüksek piller, daha verimli rotorlar geliştirilene kadar elektrikli araçlar ucuzlamayacaktır.
2030da bile pazarın %30unu elektriklilerin alacağı öngörülüyor.yani bu demek ki 10 yıl sonra bile elektirkli araç teknolojileri ucuzlamış olmayacak.
elektrikli araç yarışı gerçek anlamda başladığında mercedes, vw, fiat-psa gibi devlere karşı solda sıfır kalacağının farkında olan honda hyundai toyota mazda gibi uzakdoğulular argelerini elektrikli araç teknolojilerine kaydırmaya erken başladı.
japon otomotiv markalarının hepsini ya bir modelleri ayakta tutuyor ya da bazıları tamamen bitmiş okeye dönüyor.corolla olmasa toyota bitik, civic olmasa honda bitik, L200 olmasa mitsubishi bitik, qashqai olmasa nissan bitik, mazda subaru suzuki gibiler bitmiş okeye dönüyor.tabi bu bahsettiğim ayakta kalma konusu otomotiv operasyonlar ile ilgili.markanın tamamen ortadan kaybolmasını kastetmiyorum.japon markaları birçok alanda üretim yapıyor.mesela honda, motosiklette üretiyor, yüksek teknolojili motorlar da, deniz aracı motoru da...mesela mitsubishi kamyon üretiyor, işmakinesi üretiyor, elektronik üretiyor vs ama japon markalarına bakanlar her geçen yıl daha da küçüldüklerini görmekte zorlanmayacaktır.
ortada armut gibi duran gerçek şu ki mazda suzuki gibiler yarışı zaten kaybetti, yarışta kalan nissan toyota honda gibi uzakdoğulular ise yarışı arkadan takip ediyor.