Miadı dolmuş
olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı kaldırılmalı'
Kamu
kurumlarında teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı,
kaloriferci,
dağıtıcı, mübaşir, terzi, berber, garson, bahçıvan, matbaacı gibi
çeşitli
ünvanlarda görev yapan ve sayıları 111 bin olan Yardımcı Hizmetler
Sınıfı
personelinin, bulundukları sınıftan kaynaklı olarak birçok maddi ve
manevi
mağduriyet yaşadıklarına dikkat çekerek, Yardımcı Hizmetler Sınıfında
"
bulunan personelin kurumlardaki ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerde
çalıştırılabileceği
gibi çok geniş bir tanımı olması ve bu sınıfın içinde
bulunan
yirmi iki unvanın ayrı ayrı görev tanımının da olmaması sebebiyle
amirleri
tarafından ünvanları göz ardı edilerek Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nda
bulundukları
gerekçe gösterilerek ünvanı ile uyumsuz işlerde
çalıştırılmaktadırlar.
Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personelin kadro
unvanlarına
ilişkin görevlerin sınırının belirtilmemiş olması bu personele
kurumlarında
pek çok işin gördürülebileceği personel olarak bakılmasına neden
olmaktadır.
Ayrıca hukuki yönü olmamasına rağmen bazı görev ve işlerin yardımcı
hizmetler
sınıfı personeline gördürülmesi, zaman içinde söz konusu görevlerin
ilgililerin
unvanı ile özdeşleşmesi ve haklı olarak bu görevi yapmak
istememelerinde
ise sorunlu personel olarak düşünülmesine sebep olmaktadır" . YHS
personelinin yükselebileceği
teknisyen,
bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur
gibi
kadrolara kurumlar tarafından genellikle ilk defa atama yoluyla personel
alımına
gittiklerinden ve kurumların periyodik olarak Görevde Yükselme ve Unvan
Değişikliği
sınavı açmamalarından dolayı üniversite mezunu olsalar dahi sınıf
değiştirme
imkanı bulamamadıklarını 657 sayılı DMK' da bahsedilen
hizmet
sınıfları arasında sadece Yardımcı Hizmetler Sınıfına dahil personel
için ek
gösterge belirlenmemiştir. Ek gösterge belirlenirken bir hizmet
sınıfına
dahil personelin tamamının dışarıda tutulmasının rahatsızlık
oluşturmasının
yanı sıra, ek göstergeden yararlanamadıkları için Yardımcı
Hizmetler
Sınıfı personelinin aylık ücretleri ve emeklilik hakları (emekli
aylığı ve
emekli ikramiyesi) memurlar arasında oldukça düşük seviyede
bulunmaktadır.
Bilindiği gibi 2005 yılında memur
sendikaları
ile hükumet arasında imzalanan Toplu Görüşme Mutabakat Metninde;
"Yardımcı
Hizmetler Sınıfında çalışanların öğrenim durumlarına göre bir
defaya
mahsus olmak üzere sınavsız atanmalarının sağlanması" için çalışma
yapılacağı
kararı yer almıştır." Taşeron firmalara bağlı olarak kamu
kurumlarında
çalışan taşeron personelin devlet kadrolarına işçi olarak
geçirilmeleri
ile birlikte ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerin bu
personel
eliyle gördürülmesi sonucunda YHS personeline ihtiyaç da kalmayacağını
kaydeden
"Gelişen ülkemizde kamu personel yönetimi anlayışı
kuralcı,
hiyerarşik, mekanik ve geleneksel yönetim anlayışı iken bu yönetim
anlayışı
değişerek yerini etkinlik, verimlilik, tutumluluk dinamiklerini esas
alan, ücret
dengesizliğini gidermeyi hedefleyen, performansa göre değerlendirme
üzerinde
duran, esnek yapılanma ve katılımcı yönetime uygun bir kamu personel
yönetimine
bırakmaktadır. Bu sebeplerle günümüzde miadı dolmuş
olan
Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nın kaldırılarak bu hizmet sınıfındaki mevcut
personelin,
eğitim durumlarına ve ihraz ettikleri unvanlara uygun hizmet sınıflarına
geçirilmeleri
gerekmektedir" …………… On üç yıl oldu bir gelişme yok. Sağlık bakanlığına
ve yetkili sendikaya duyurulur.
Miadı dolmuş
olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı kaldırılmalı'
Kamu
kurumlarında teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı,
kaloriferci,
dağıtıcı, mübaşir, terzi, berber, garson, bahçıvan, matbaacı gibi
çeşitli
ünvanlarda görev yapan ve sayıları 111 bin olan Yardımcı Hizmetler
Sınıfı
personelinin, bulundukları sınıftan kaynaklı olarak birçok maddi ve
manevi
mağduriyet yaşadıklarına dikkat çekerek, Yardımcı Hizmetler Sınıfında
"
bulunan personelin kurumlardaki ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerde
çalıştırılabileceği
gibi çok geniş bir tanımı olması ve bu sınıfın içinde
bulunan
yirmi iki unvanın ayrı ayrı görev tanımının da olmaması sebebiyle
amirleri
tarafından ünvanları göz ardı edilerek Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nda
bulundukları
gerekçe gösterilerek ünvanı ile uyumsuz işlerde
çalıştırılmaktadırlar.
Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personelin kadro
unvanlarına
ilişkin görevlerin sınırının belirtilmemiş olması bu personele
kurumlarında
pek çok işin gördürülebileceği personel olarak bakılmasına neden
olmaktadır.
Ayrıca hukuki yönü olmamasına rağmen bazı görev ve işlerin yardımcı
hizmetler
sınıfı personeline gördürülmesi, zaman içinde söz konusu görevlerin
ilgililerin
unvanı ile özdeşleşmesi ve haklı olarak bu görevi yapmak
istememelerinde
ise sorunlu personel olarak düşünülmesine sebep olmaktadır" . YHS
personelinin yükselebileceği
teknisyen,
bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur
gibi
kadrolara kurumlar tarafından genellikle ilk defa atama yoluyla personel
alımına
gittiklerinden ve kurumların periyodik olarak Görevde Yükselme ve Unvan
Değişikliği
sınavı açmamalarından dolayı üniversite mezunu olsalar dahi sınıf
değiştirme
imkanı bulamamadıklarını 657 sayılı DMK' da bahsedilen
hizmet
sınıfları arasında sadece Yardımcı Hizmetler Sınıfına dahil personel
için ek
gösterge belirlenmemiştir. Ek gösterge belirlenirken bir hizmet
sınıfına
dahil personelin tamamının dışarıda tutulmasının rahatsızlık
oluşturmasının
yanı sıra, ek göstergeden yararlanamadıkları için Yardımcı
Hizmetler
Sınıfı personelinin aylık ücretleri ve emeklilik hakları (emekli
aylığı ve
emekli ikramiyesi) memurlar arasında oldukça düşük seviyede
bulunmaktadır.
Bilindiği gibi 2005 yılında memur
sendikaları
ile hükumet arasında imzalanan Toplu Görüşme Mutabakat Metninde;
"Yardımcı
Hizmetler Sınıfında çalışanların öğrenim durumlarına göre bir
defaya
mahsus olmak üzere sınavsız atanmalarının sağlanması" için çalışma
yapılacağı
kararı yer almıştır." Taşeron firmalara bağlı olarak kamu
kurumlarında
çalışan taşeron personelin devlet kadrolarına işçi olarak
geçirilmeleri
ile birlikte ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerin bu
personel
eliyle gördürülmesi sonucunda YHS personeline ihtiyaç da kalmayacağını
kaydeden
"Gelişen ülkemizde kamu personel yönetimi anlayışı
kuralcı,
hiyerarşik, mekanik ve geleneksel yönetim anlayışı iken bu yönetim
anlayışı
değişerek yerini etkinlik, verimlilik, tutumluluk dinamiklerini esas
alan, ücret
dengesizliğini gidermeyi hedefleyen, performansa göre değerlendirme
üzerinde
duran, esnek yapılanma ve katılımcı yönetime uygun bir kamu personel
yönetimine
bırakmaktadır. Bu sebeplerle günümüzde miadı dolmuş
olan
Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nın kaldırılarak bu hizmet sınıfındaki mevcut
personelin,
eğitim durumlarına ve ihraz ettikleri unvanlara uygun hizmet sınıflarına
geçirilmeleri
gerekmektedir" …………… On üç yıl oldu bir gelişme yok. Sağlık bakanlığına
ve yetkili sendikaya duyurulur.
mehmed1903 , 6 yıl önce
Mücadeleniz için teşekkürler bu şekilde komuoyunda beklenti olduğunu sağlayabiliriz...