Editörler : Pangaea


Kapalı
02 Ocak 2012 18:29

2012 KPSS Eğitim Bilimleri Soru Paylaşım Alanı
SON SAYFAYA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Eğitim şart :) Herkese kolay gelsin .


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 18:34

ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde yeryüzünde yaşam konusunda bir öğrenci grubunun araştırmalar yaparak bilgi edinmesini isteyen bir öğretmen, öğrencileri edindikleri bilgileri daha sonra sınıftaki arkadaşlarına sunmalarını sağlamıştır.sunumdan sonra tüm sınıfın konuyu tartışarak fikir alışverişinde bulunmalarına yardımcı olmuştur.

öğretmen bu uygulamasında kullandığı tartışma teknikleri aşağıdakilerden hangisidir?

a-çalışma grubu- grüş geliştirme

b-panel-açık oturum

c-sokratik tartışma- görüş geliştirme

d- kollegyum-forum

e-çalışma grubu-forum


habur2121
Kapalı
02 Ocak 2012 18:36

yeni başlığın hayırlı olsun:))

cevap a gibi


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 18:38

teşekkür ederim hocam, ben de a gibi sandım ama e şıkkıymış. :))


habur2121
Kapalı
02 Ocak 2012 18:40

hmm forum muymuş


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 18:42

ben de bayağı bir yadırgadım ama forummuş hocam. :S

gizem öğretme-öğrenme sürecinde izlemeye yönelik etkinliklerle öğrenmeler gerçekleştirmekte ve ğrendiklerinin neden ve nasılı üzerinde çalışmalar yapmaktadır. aynı zamanda üst düzey zihinsel becerilerini kullanarak düşünmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirildğinde daha kalıcı öğrendiğini vurgulamaktadır.

kolbun geliştirdiği yaşantı temelli ğrenme modeline göre gizemin öğrenme stili aşağıdakilerden hangisidir?

a-yerleştiren b- ayrııştıran c-değiştiren d-özümleyen e-eleştiren


habur2121
Kapalı
02 Ocak 2012 18:46

özümleyen


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 18:48

evet hocam özümleyenmiş, ben sanırım stilleri karıştırmışım :S


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 18:57

ilköğretim . sınıf türkçe dersinde öğrencilerin sözcükte anlam konusuna yönelik ön bilgilerinin tespiti, bu tespite dayalı olarak öğrenme ihtiyacının v bunları sonucund da geldikleri düzeyi kendince belirlenmesini gerektiren öğretim tekniği aşağıdaakilerden hangisidir?

a- bil-iste-öğren b- düşün-eşleş-paylaş c- öğrenme galerisi

d- vızıltı grupları e- sokrat semineri


genc_bilim
Kapalı
02 Ocak 2012 19:17

öğrenme galerisi daha mantıklı geldi bana


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 19:20

bil -iste- öğrenmiş hocam, ben adını daha önce hiç duymamıştım.


genc_bilim
Kapalı
02 Ocak 2012 19:22

ihtiyacın kitabında yazıyor ben orada görmüştüm. bu kavramı ama pek o kadar önemli bir şeyde değil bence.


genc_bilim
Kapalı
02 Ocak 2012 19:27

Bir Bil-Merak et-Öğren şeması, öğrencilerin önceki bilgilerini kullanmak için en yaygın kullanılan grafik düzenleyicidir. Şema üç sütundan oluşur: birincisi ?Bil?, diğeri ?merak et? ve üçüncüsü ?öğren?. Bu basit şema, onlara belli bir konuda ne bildiklerini sorarak, öğrencilerin önceki bilgilerini aktif hale getirir ve içerik derinlemesine incelenmeden önce, kişisel bağlantılar kurmalarına yardımcı olur. Şemanın ?Bil? kısmında, öğrenciler fikirleri için beyin fırtınası yaparak başlarlar. Daha sonra, ?Öğrenmek İste? kısmında içerikle ilgili sorular hakkında bağımsız veya grup halinde beyin fırtınası yaparlar. Son olarak, proje esnasında öğrenciler bu soruları cevaplamaya başladıklarında, şemanın ?Öğren? kısmına bilgileri kaydederler.


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 19:32

yargının deneme sınavı soruları hocam bunlar da. açıklamanız için çok teşekkür ederim.

ilköğretim 2. sınıf hayat bilgisi dersinde benim eşsiz yuvam temasında öğretmen, öğrencilerinin her canlının bir yuvaya ihtyaçı olduğunu frk eder kazanımını edinmelerini istemektedir

bu amaçla öğretmen

1- öğrencilerine konuyla ilgili kısa bir öykü okur, ancak öyküyü tamamlamadan yrım bırakır.daha sonra öğrencilerini gruplara ayırarark yarım bırakılan öyküyü tamamlayacak ksa bir metin yazmalarını ister. metinler tamamlandıktan snra her birinin yazdıı metni okunmasını ve değerlendirmesini sağlar.

2- dersin diğer bölümünde ise yazılan öykülerden çok beğenilen bir tanesini belirleyip öğrencilerin hazırlık yapmalarını da sağlayarak canlandırmasını ister

öğretmenin yıkarıda verdiği etkinliklerde edindirmeyi amaçladığı kazanım hangi hedef alanıyla doğrudan ilişkilidir ve kazanımın edinilmesinde uygulanan öğretim teknikleri aşağıdakilerden hangisidir?

a- duyuşsal istasyon yaratıcı drama

b-duyuşsal öykü oluşturma rol oynama

c-bilişsel konuşma halkası rol oynama

d-duyuşsal istasyon öğrenme galerisi

e- bilişsel öykü oluşturma yaratıcı drama


genc_bilim
Kapalı
02 Ocak 2012 19:43

hocam cvp :e mi


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 19:46

ben de sizin gibi düşünmüşüm ama cevap b şıkkıymış :S


genc_bilim
Kapalı
02 Ocak 2012 19:51

yorum yapan olur sanırım.


daq.ciceqi
Kapalı
02 Ocak 2012 19:54

cevabı b düşünen biri açıklar sanırım.

iş ve teknik eğitimi dersinde öğrencilerine boncuktan çiçek yapmayı öğretmek isteyen bir öğretmen bu beceri için gösterip yaptırma yntemini kullanarak aşağıdaki etkinlikleri gerçekleştirmiştir

1-iyi bir gösteri planı yapması

2-öğrencilerin önce becerinin tümünü daha sora parçalarını yapmalarını sağlama

3- kullanılacak araç-gereçleri önceden hazırlama ve gerekli önlemleri alma

4-öğrenciye yeterli zaman ve tekrar yapma şansı verme

5- uygulamada yapılan hatalar için uygulama sonunda doğrusunu açıklama

öğretmenin gösterip yaptırma ilkelerine göre düzeltilmesi gereken uygulama/lar aşağıdakilerden hangisi ya da hangileridir*

a- yalnız 1 b- yalnız 2 c- 2 ve 4 d-2,3 ve 4 e-3,4 ve 5


Ttufann
Daire Başkanı
02 Ocak 2012 20:06

Yalnız 2 mı hocam

02 Ocak 2012 20:06

cevap b şıkkı dağ çiçeğim hocam.


hkntkl
Aday Memur
02 Ocak 2012 20:12

hocam ben bu oyku oluşturma sorunuza b dedim ama oyku oluşturmanın duyuşsal bilişselini ilk defa gördüm.

ben 2.kısımdan hareket ettim seçtikleri oykuyu oyuna donuşturuolar yani senaryo belli.

yaratıcı dramada konu belli ama nasıl anlatacağın ne soyleyeceğin ne yapacağın sana bağlı.

Toplam 1213 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi