Sizin bakış açınızla da hantallaşan bir bürokrasi ve ortada uzmanım(!) diye gezenlerin olduğu bir eğitim anlayışıyla yola devam edeceğiz öyle mi! Dijital bir çağda ihtisaslaşmanın önemini kimse inkar edemez ;lakin öğretmenlerin branş branş ayrılmasını da gözünüzde fazla büyütmüşsünüz anlaşılan.
Okulların işlevini yitirmeye başladığı, değişim karşısında kendini yenileyemediği bir zamanda öğretmeni çok fonksiyonlu bir çakı'ya benzeterek kullanmaya çalışmak işgüzarlıktan öte bir şey değil!
O sürekli vurgu yaptığınız hizmet içi eğitimlerde saha tecrübesi olmayan, öğretmenlik yapmamış akademisyenlerin vermeye çalıştıkları eğitimlerle(!) işi kurtarmaya çalışmak ne büyük bir yanılgı!?
Haa bir de eğitimle ilgili bilimsel yayınlara vurgu yapıyorsunuz)) Spss programında yapılan ve betimsel birtakım istatistiki çalışmaları kastediyorsanız evet çok etkili(!) sonuçları olan yayınlar görebiliyoruz doğrusu))
Yüksek lisansta eleştirel düşünme eğilimleri üzerine proje ödevi hazırlarken ben de yapmıştım! Ölçeği uygulayıp sonuçları analiz etmiştim ve çalışma yaptığım (örneklem) okullarda (ki bunlar mesleki ve teknik Anadolu liseleriydi) Öğrencilerin akademik yeterlilikleri, katılımcılık ve yenilikçilik gibi özellikleri yüksek çıkmıştı)) Yersen tabii.
Neyse hocam, sizinle bu konuda mutabık kalamayacağız anlaşılan. Önemli olan tartışmak ve fikirlerimizi paylaşmaktır. Kendi adıma teşekkür ediyorum.Size iyi çalışmalar.
Sizin bakış açınızla da hantallaşan bir bürokrasi ve ortada uzmanım(!) diye gezenlerin olduğu bir eğitim anlayışıyla yola devam edeceğiz öyle mi! Dijital bir çağda ihtisaslaşmanın önemini kimse inkar edemez ;lakin öğretmenlerin branş branş ayrılmasını da gözünüzde fazla büyütmüşsünüz anlaşılan.
Okulların işlevini yitirmeye başladığı, değişim karşısında kendini yenileyemediği bir zamanda öğretmeni çok fonksiyonlu bir çakı'ya benzeterek kullanmaya çalışmak işgüzarlıktan öte bir şey değil!
O sürekli vurgu yaptığınız hizmet içi eğitimlerde saha tecrübesi olmayan, öğretmenlik yapmamış akademisyenlerin vermeye çalıştıkları eğitimlerle(!) işi kurtarmaya çalışmak ne büyük bir yanılgı!?
Haa bir de eğitimle ilgili bilimsel yayınlara vurgu yapıyorsunuz)) Spss programında yapılan ve betimsel birtakım istatistiki çalışmaları kastediyorsanız evet çok etkili(!) sonuçları olan yayınlar görebiliyoruz doğrusu))
Yüksek lisansta eleştirel düşünme eğilimleri üzerine proje ödevi hazırlarken ben de yapmıştım! Ölçeği uygulayıp sonuçları analiz etmiştim ve çalışma yaptığım (örneklem) okullarda (ki bunlar mesleki ve teknik Anadolu liseleriydi) Öğrencilerin akademik yeterlilikleri, katılımcılık ve yenilikçilik gibi özellikleri yüksek çıkmıştı)) Yersen tabii.
Neyse hocam, sizinle bu konuda mutabık kalamayacağız anlaşılan. Önemli olan tartışmak ve fikirlerimizi paylaşmaktır. Kendi adıma teşekkür ediyorum.Size iyi çalışmalar.
gustavlebonite , 2 yıl önce
Sayın hocam öğretmenlerde de uzmanlaşma var. Branş branş ayrılmış. Yine öğretmenler dönem dönem hizmet içi eğitimler verilerek takviye yapılmaya çalışılmakta. Bazı bahsettiğiniz durumları başka birine yaptırmak bütüncül yaklaşıma uymayacaktır. O zaman söyle yapalım, sınıfta disiplini sağlayan bir polis, kapıda nöbet tutan asker, derste anlayanlar icin siz(anlamayanlardan cok ona layıksınız çünkü), anlamayan icin geride kalanlar icin bir özel eğitim öğretmeni( onlar da uzmanlaşmalı, matematik özel eğitimcisi ile kimyacısı farklı olmalı), aranızda koordinatör özel eğitimci, toplantılara katılacak hizmet ici eğitimleri alacak bir eleman, ödev kontrol personeli, davranış gözlem personeli, disiplin kurulu icin bir adet savcı ile okul değişikliği verecek en az 3 hakimli disiplin kurulu(en yaşlı üyenin Başkan olacağı şekilde). uzat uzata bilirsen. Bir tanesi dahi çocuğu tanımayacak. Çünkü herkes çocuğu kendi yönüyle görecek. Sizin yukarda bahsettiğiniz lastik örneğindeki is bölümüne is parçalama denir. Öğrenci de parçalanacak. Başka ülkelerde böyle bir şey varsa gösterin.