Aşağıdaki video ayetullah cafer şiraziye ait
caferilikteki usulu kafideki ruh hakkındaki hadisleri anlatır.kuleyni yazmıştır. kutubu erbaanın içindedir.
sanırım caferiler 12 imamın sözlerinede hadis diyor.hadis kavramını dahada genişletmişler.zira 12 imamlarında masum seçilmiş ve vahiy ile desteklendiğine mi inanıyorlar tam anlamadım.
ruh ile rih(rüzgar) arasındaki bağlantıyı açıklıyor.
biz bu konuda ayetlerden çok daha detaylı açıklama yaptık
biz sıradan adam oluyoruz
adamlar kendi hadislerinden çıkarıyor bunları.onlar allame cihan ve ayettullah oluyorlar.
hatta mevlananın :biz umumiyetle bayrak üzerindeki arslan resmiyiz
hareketimiz canlanmamız bazen esen rüzgardandır
beytinide örnek verip :bedeni aslan resmine,ruhu ise rüzgara benzetmiş demiştik.
zira aslan resmi maddidir kesiftir görünüyor ancak hareketsiz ve ölüdür
ancak görünmeyen rüzgar latif olup görünmez ancak eseri ile tesiri ile anlaşılır ve oda
bayrak üzerindeki arslanın hareketi canlanması rüzgarın varlığına işaret eden delildir
yani rüzgar görünmediği için varlığı eserinden yani tesirinden anlaşılır
bu manada ruhta böyledir.bedenin canlılığı hareketi kendinden değil ruhun onu evirip çevirmesindendir o yüzden bedendeki hareket ve canlılık ruhun olduğuna ,hareketsizlik ve cansızlık yani cemadat ise ruhun çıktığına işarettir.
yine de cafer şirazi güzel açıklamış.
ademe ruhumdan üfledim ayetinideki ruhumdan ifadesinin mecazi olduğunu
bunun ruhu şereflendirmek yükseltmek için kendisine intisab ettiğini
aynı şeyin kabe için evim demesi gibi bir şeref ve izzet için kullandığı
yoksa Allah evden ruhtan münezzehtir cisim eğildir ruh yaratılmıştır mahluktur diyerek
bunu ayetlere mutabık şekilde açıklamış.
yine ruhumdan üfledim ayetindeki üflemeninde mecazi olduğunu burda rüzgara benzer teşbih olduğunu teşbihinde mecaz olduğunu söyler ki doğrudur.
https://www.youtube.com/watch?v=FGycKa1tfa8
Aşağıdaki video ayetullah cafer şiraziye ait
caferilikteki usulu kafideki ruh hakkındaki hadisleri anlatır.kuleyni yazmıştır. kutubu erbaanın içindedir.
sanırım caferiler 12 imamın sözlerinede hadis diyor.hadis kavramını dahada genişletmişler.zira 12 imamlarında masum seçilmiş ve vahiy ile desteklendiğine mi inanıyorlar tam anlamadım.
ruh ile rih(rüzgar) arasındaki bağlantıyı açıklıyor.
biz bu konuda ayetlerden çok daha detaylı açıklama yaptık
biz sıradan adam oluyoruz
adamlar kendi hadislerinden çıkarıyor bunları.onlar allame cihan ve ayettullah oluyorlar.
hatta mevlananın :biz umumiyetle bayrak üzerindeki arslan resmiyiz
hareketimiz canlanmamız bazen esen rüzgardandır
beytinide örnek verip :bedeni aslan resmine,ruhu ise rüzgara benzetmiş demiştik.
zira aslan resmi maddidir kesiftir görünüyor ancak hareketsiz ve ölüdür
ancak görünmeyen rüzgar latif olup görünmez ancak eseri ile tesiri ile anlaşılır ve oda
bayrak üzerindeki arslanın hareketi canlanması rüzgarın varlığına işaret eden delildir
yani rüzgar görünmediği için varlığı eserinden yani tesirinden anlaşılır
bu manada ruhta böyledir.bedenin canlılığı hareketi kendinden değil ruhun onu evirip çevirmesindendir o yüzden bedendeki hareket ve canlılık ruhun olduğuna ,hareketsizlik ve cansızlık yani cemadat ise ruhun çıktığına işarettir.
yine de cafer şirazi güzel açıklamış.
ademe ruhumdan üfledim ayetinideki ruhumdan ifadesinin mecazi olduğunu
bunun ruhu şereflendirmek yükseltmek için kendisine intisab ettiğini
aynı şeyin kabe için evim demesi gibi bir şeref ve izzet için kullandığı
yoksa Allah evden ruhtan münezzehtir cisim eğildir ruh yaratılmıştır mahluktur diyerek
bunu ayetlere mutabık şekilde açıklamış.
yine ruhumdan üfledim ayetindeki üflemeninde mecazi olduğunu burda rüzgara benzer teşbih olduğunu teşbihinde mecaz olduğunu söyler ki doğrudur.
https://www.youtube.com/watch?v=FGycKa1tfa8
VIDEO