sevgili arkadaşım PG biraz daha yüzü öğretmenliğe dönük bir alan; eğitsel etkinlik hazırlamaktan, dramatizasyondan, öğrencilere öğretici uğraşılar bulmaktan zevk alıyorsan ve bu doğrultuda kabiliyetinin olduğuna inanıyorsan, orayı seç.
PG uzmanlarının çalışma alanı öğretmenin sınıfta neyi nasıl yapacağına dönüktür yani uygulama ağırlıklıdır.
Yöneticilik ise doğası daha farklı bir alandır, yönetim alanında, lisansüstü eğitimin esnasında çok uygulamaya dönük bir eğitim almayacaksın daha teorik düzeyde eğitim alacaksın.
Alanın kısırlığı fikrine bir yönetimci olarak katılmıyorum alan kısır olmaz insanların dönüşümsel potansiyeli sınırlı olur. eğitim yönetimi alanyazının son 100 yılının ve özellikle son 10 yılının analizini yaparsanız bu ne demek istediğimi anlayacağınızı düşünüyorum.
Mesleki yaşantınızı öğretmen olarak sürdürme düşüncesindeyseniz eğer, kesinlikle PG alanına yönelmenizi tavsiye ederim, sebebini ilk paragrafta açıkladım.
Akademisyen olma düşüncesinde iseniz ilgi alanlarınızı değerlendirmeniz gerekir. Ama bu durum çok önemli değil doktorada da alan değiştirebilirsiniz. Hatta yeni doktora programlarında disiplinler arası bir politika güdülüyor (bunu burada açma gereği görmüyorum).
Eğitim Bakanlığında farklı kademelerde (müfettişlik) görev alabilme eğiliminiz varsa yönetim alanı size 4 yıl zaman kazandırabilir, onun dışında müfettiş olabilme noktasında çok fazla katkısını göremezsiniz, sadece puan eşitliği durumunda yüksek lisans yapmış olmak tercih sebebidir o kadar. Ama kazandıktan sonra alanı tanıyan birisi olarak daha başarılı bir müfettiş olma ihtimaliniz yüksek olabilir. (cümlede iki tane olasılığı kasıtlı olarak kullandım).
sevgili arkadaşım PG biraz daha yüzü öğretmenliğe dönük bir alan; eğitsel etkinlik hazırlamaktan, dramatizasyondan, öğrencilere öğretici uğraşılar bulmaktan zevk alıyorsan ve bu doğrultuda kabiliyetinin olduğuna inanıyorsan, orayı seç.
PG uzmanlarının çalışma alanı öğretmenin sınıfta neyi nasıl yapacağına dönüktür yani uygulama ağırlıklıdır.
Yöneticilik ise doğası daha farklı bir alandır, yönetim alanında, lisansüstü eğitimin esnasında çok uygulamaya dönük bir eğitim almayacaksın daha teorik düzeyde eğitim alacaksın.
Alanın kısırlığı fikrine bir yönetimci olarak katılmıyorum alan kısır olmaz insanların dönüşümsel potansiyeli sınırlı olur. eğitim yönetimi alanyazının son 100 yılının ve özellikle son 10 yılının analizini yaparsanız bu ne demek istediğimi anlayacağınızı düşünüyorum.
Mesleki yaşantınızı öğretmen olarak sürdürme düşüncesindeyseniz eğer, kesinlikle PG alanına yönelmenizi tavsiye ederim, sebebini ilk paragrafta açıkladım.
Akademisyen olma düşüncesinde iseniz ilgi alanlarınızı değerlendirmeniz gerekir. Ama bu durum çok önemli değil doktorada da alan değiştirebilirsiniz. Hatta yeni doktora programlarında disiplinler arası bir politika güdülüyor (bunu burada açma gereği görmüyorum).
Eğitim Bakanlığında farklı kademelerde (müfettişlik) görev alabilme eğiliminiz varsa yönetim alanı size 4 yıl zaman kazandırabilir, onun dışında müfettiş olabilme noktasında çok fazla katkısını göremezsiniz, sadece puan eşitliği durumunda yüksek lisans yapmış olmak tercih sebebidir o kadar. Ama kazandıktan sonra alanı tanıyan birisi olarak daha başarılı bir müfettiş olma ihtimaliniz yüksek olabilir. (cümlede iki tane olasılığı kasıtlı olarak kullandım).