SBS sınavlarında bir gizli adaletsizlik var.Bunu kim düzeltecek? Şöyleki;
A Okulunda Ali ve B okulunda da Veli Sınava girmişler;
A Okulundaki Ali:
Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 465
Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 90
Okuldaki En Yüksek YBP:99
Davranış Puanı (DP):100
Sınıf Puanı (SP): 465.136
B Okulundaki VELİ:
Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 453
Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 80
Okuldaki En Yüksek YBP: 81
Davranış Puanı (DP):100
Sınıf Puanı (SP): 465.457
Şimdi soruyorum bu durum nasıl izah edilecektir. Hani öğrencinin emeği gereçrliydi? Bir öğrenci Okul başarısı yüksek, SBS punaı yüksek fakat diğer okuldaki SBS v Okul Puanı Düşük olan Öğrenci öne geçiyor. Bu sadece okul birincisi olan öğrenciyi ölçen bir değerlendirmedir. Öğrencinin kendi aldığı puanların neticesi değildir?
Yargıya intikal edilmeden çözülmesi gerekir. Aksi durumda pek çok mağduriyetler ve karmaşıklıklar olacaktır.
reismk1
arkadaşlar bildiğim kadarıyla sbs de okul not ve performansı sınav sonucunu %30 etkiliyor.öss de olan etkiside yıllardır aşikar bir durum.bir yerde 100metre yarışı yapılıyor ve bu yarışta ahmet sen 10metre ılerıde başla ayşe sen 20 metre ileride başla mehmet sen biraz geri gel tam start çizgisinden başla çünkü antrenmanlara ayşe daha fazla katıldı ver hırslıydı o nedenle yarışa en önde başlamak onun hakkı ahmete gelınce ayşe kadar olmasada sende başarılıydın.sen yarışa 10 metre ileriden başla.mehmete gelince antrenmana katılıyorsun ama antrenman performansını beğenmedim o nedenle sen en geriden başla bunu demeye kimsenin hakkı varmıdır?okul not ve performansının sınavlara etkisini düşünürsek bu durumdan farkı varmıdır?öğrenci mademki çalışkan o zaman kendisi sınavdan karşılığını alır zaten.kalkıp birde puan eklemek doğrumudur.ayrıca bütün öğretmenlerin not kriterleri aynımıdır.kimi öğretmenin notu bol kımınınkı ise kıt not verebilir.belkıde daha iyi olan öğrenci daha vasat öğrenciden daha düşük not alacaktır.simdi bazı öğretmen arkadaşlar emınım diyeceklerdiröğrenciyiokula bağlar bu durum her ne kadar bağlasada temeinde adalet yoksa yaninotu iyi olan yarışa önde başlıyorsa yazık derim.mademki okula öğrencileri bağlanmak istiyorsunuz o zaman sbs sınavı not belırleme sınavı olsun o zaman daha adaletli değilmidir?çünkü aynı sorular sorulacak not ortalamaları daha adaletli olacak buradan başta Milli eğitim bakanı olmak üzere tüm yetkililere ülkenin bir mühendisi olarak sesleniyorum bu sistem adaletli değil kaldırın su okul notlarını veya merkezi sınavla okul notlarını belirleryin.tüm adalete önem veren arkadaşlarımı mühendis doktor öğretmen memur...herkesten destek beklıyorum. bu konunun sevgili editörler tarafından seçilmesini ve soruna kulak verılmesi dileklerimle...
Bir öğrencinin sbs sınav puanı 380.375, okul başarı puanı 79.69,davranış puanı 81= sbs sınıf puanı 395.352
Bir diğer öğrenci sbs sınav puanı 388.142. okul başarı puanı 79,56, davranış puanı 95= sbs sınıf puanı 395,250
İkinci öğrenci hem sınav puanı olarak hem davranış notu olarak birinci öğrenciden daha iyi durumda. Okul başarı puanındaki küsuratlardaki çok küçük bir fark yani bir punın %13 oranındaki fark öğrencinin 8 puanlık farkı kapatıp,diğer öğrencinin önüne geçmesini sağlamıştır.
Birinci öğrencide 7 puan ikinci öğrencide 15 puanlık bir artış sağlamıştır. Bu nasıl iştir?
Bu nasıl bir değerlendirmedir.Ya da burada birilerinin hakkı yanmiyor mu?
Bu örneklere benzer o kadar tuhaf sonuçlar varki.
cem.cemer
elktrnmüh
1 Şubat 2009 00:58 Düzenle Sil
okulunda en başarlı öğrencinin derslerinin not ortalaması 98,
B okulunda en başarılı öğrencinin derslerinin not ortalaması 90 olsun.
A ve B okulundan birer öğrencinin sbs sınavı ders puanı ortalaması ve davranış notları aynı olsun.
Örnek
Sbs puanı 400 ders ortalaması 85 davranış notları da 100 olsun.
A okulundan sınava girenin sınıf puanı 413,418
B okulundan sınava girenin sınıf puanı 423,056 olmaktadır. Yani bütün notları ve sınav puanları aynı olduğu halde farklı okulda okumaları 10 puanlık fark yaratmıştır.Bu durumun ne kadar adil olduğu ortadadır.
Bu kadar saçma bir uygulama binlerce öğrenciye haksızlık yapılmasına neden olmuştur. Öğrencinin B okulunda okuması suç mudur? Böyle haksızlık olur mu?
Bu durumun düzeltilmesi şarttır. Değerlendirmede bütün okullarda en yüksek not 100 olacağı varsayılarak uygulanmalıdır.
cem.cemer
Puan farkı öğrencinin okuduğu okuldaki ortalaması en yüksek öğrenciye göre kıyas yapıldığı için ortaya çıkmaktadır.Bunun farkındayım ancak böyle bir uygulamanın adil olmadığının da farkındayım.
Ne yani son anda bir öğrenci okuluma kayıt yaptırsın ortalaması 100 olsun halbuki o gelmeseydi diğer arkadaşın ortalaması atıyorum 89 du. Ve yine atıyorum benim artalamam da 80 olsun.
Son gelen öğrenci gelmeseydi benim puanım sınav puanıma daha fazla yansıyacaktı değil mi?
Şimdi daha az yansıyacak.
Bu doğru bir sistem midir şimdi? Yıllarca oku,dersanelere git vs.vs... son anda sınav ve başarı durumun dışındaki bir değişiklik sınav sonucunu etkilesin.Olur mu böyle?
Başarı puanı ya kaldırılmalı ya da bütün okullarda en başarılı öğrencinin ortalaması 100 varsayılarak hesaplanmalıdır.
Örnek: SBS Puanları ve YBP'leri aynı olduğu halde okullarındaki en büyük YBP'leri farklı olan
öğrencilerin durumu
Farklı SP = (SBS x 0.70) + ( ( ( YBP / EnbYBP ) x 500 ) 0.25 ) + ( ( DP x 5 ) x 0.05)
Okuldaki 2
Öğrenci SBS YBP EnbYBP DP SP
1. Öğrenci 488.305 98.20 100.00 100.00 489.564
2. Öğrenci 488.305 98.20 98.50 100.00 491.433
farklı 2 okuldaki öğrenciler karşılaştırılmıştır. Bu
öğrencilerin SBS ve YBP?leri aynı olmakla birlikte okullarındaki en büyük YBP?leri farklıdır.
2. öğrencinin YBP?si, okulundaki en büyük YBP?ye daha yakın olduğu için SP?ye YBP
katkısı daha fazla olmuş ve bu nedenle SP?si daha yüksek olmuştur
Ben bu mantığı kavrayamadım.Puanı yüksek olan öğrencinin okul arkadaşlarına zararı dokunuyor.
elktrnmüh
1 Şubat 2009 11:13 Düzenle Sil
öğretmenlerin birçoğunu tenzih ederim ancak içlerinde torpil yapan ve yaptıranlarda mevcut.forumlardan birinde okudum dürüst öğretmen haykırıyor okul müdürü yanıma geldi ve çocuğunun notunu yükseltmemi istedi,bende böyle birşeye müsaade edemem diye cevap verince müdür notları idareden düzeltmiş daha sonra bunu farkeden öğretmen milli eğitim müdürlüğüne şikayet etmiş. malesef bu tür durumlarda yaşanmaktadır.bunlar sadece bir tanesi bu tür durumlar öğrenciler arasında fırsat eşitsizliğine sebep olmaktadır hukuki bir problemdir.okul notları ya dikkate alınmamalı yada her dönem sonu yapılacak merkezi sınavlarla notlar belirlenmelidir.bu haksızlıkları hukuk sisteminin çözümlemesi şık olmaz sayın bakanımın duruma derhal el atması gerekmektedir.
SBS sınavlarında bir gizli adaletsizlik var.Bunu kim düzeltecek? Şöyleki;
A Okulunda Ali ve B okulunda da Veli Sınava girmişler;
A Okulundaki Ali:
Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 465
Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 90
Okuldaki En Yüksek YBP:99
Davranış Puanı (DP):100
Sınıf Puanı (SP): 465.136
B Okulundaki VELİ:
Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 453
Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 80
Okuldaki En Yüksek YBP: 81
Davranış Puanı (DP):100
Sınıf Puanı (SP): 465.457
Şimdi soruyorum bu durum nasıl izah edilecektir. Hani öğrencinin emeği gereçrliydi? Bir öğrenci Okul başarısı yüksek, SBS punaı yüksek fakat diğer okuldaki SBS v Okul Puanı Düşük olan Öğrenci öne geçiyor. Bu sadece okul birincisi olan öğrenciyi ölçen bir değerlendirmedir. Öğrencinin kendi aldığı puanların neticesi değildir?
Yargıya intikal edilmeden çözülmesi gerekir. Aksi durumda pek çok mağduriyetler ve karmaşıklıklar olacaktır.
reismk1
arkadaşlar bildiğim kadarıyla sbs de okul not ve performansı sınav sonucunu %30 etkiliyor.öss de olan etkiside yıllardır aşikar bir durum.bir yerde 100metre yarışı yapılıyor ve bu yarışta ahmet sen 10metre ılerıde başla ayşe sen 20 metre ileride başla mehmet sen biraz geri gel tam start çizgisinden başla çünkü antrenmanlara ayşe daha fazla katıldı ver hırslıydı o nedenle yarışa en önde başlamak onun hakkı ahmete gelınce ayşe kadar olmasada sende başarılıydın.sen yarışa 10 metre ileriden başla.mehmete gelince antrenmana katılıyorsun ama antrenman performansını beğenmedim o nedenle sen en geriden başla bunu demeye kimsenin hakkı varmıdır?okul not ve performansının sınavlara etkisini düşünürsek bu durumdan farkı varmıdır?öğrenci mademki çalışkan o zaman kendisi sınavdan karşılığını alır zaten.kalkıp birde puan eklemek doğrumudur.ayrıca bütün öğretmenlerin not kriterleri aynımıdır.kimi öğretmenin notu bol kımınınkı ise kıt not verebilir.belkıde daha iyi olan öğrenci daha vasat öğrenciden daha düşük not alacaktır.simdi bazı öğretmen arkadaşlar emınım diyeceklerdiröğrenciyiokula bağlar bu durum her ne kadar bağlasada temeinde adalet yoksa yaninotu iyi olan yarışa önde başlıyorsa yazık derim.mademki okula öğrencileri bağlanmak istiyorsunuz o zaman sbs sınavı not belırleme sınavı olsun o zaman daha adaletli değilmidir?çünkü aynı sorular sorulacak not ortalamaları daha adaletli olacak buradan başta Milli eğitim bakanı olmak üzere tüm yetkililere ülkenin bir mühendisi olarak sesleniyorum bu sistem adaletli değil kaldırın su okul notlarını veya merkezi sınavla okul notlarını belirleryin.tüm adalete önem veren arkadaşlarımı mühendis doktor öğretmen memur...herkesten destek beklıyorum. bu konunun sevgili editörler tarafından seçilmesini ve soruna kulak verılmesi dileklerimle...
Bir öğrencinin sbs sınav puanı 380.375, okul başarı puanı 79.69,davranış puanı 81= sbs sınıf puanı 395.352
Bir diğer öğrenci sbs sınav puanı 388.142. okul başarı puanı 79,56, davranış puanı 95= sbs sınıf puanı 395,250
İkinci öğrenci hem sınav puanı olarak hem davranış notu olarak birinci öğrenciden daha iyi durumda. Okul başarı puanındaki küsuratlardaki çok küçük bir fark yani bir punın %13 oranındaki fark öğrencinin 8 puanlık farkı kapatıp,diğer öğrencinin önüne geçmesini sağlamıştır.
Birinci öğrencide 7 puan ikinci öğrencide 15 puanlık bir artış sağlamıştır. Bu nasıl iştir?
Bu nasıl bir değerlendirmedir.Ya da burada birilerinin hakkı yanmiyor mu?
Bu örneklere benzer o kadar tuhaf sonuçlar varki.
cem.cemer
elktrnmüh
1 Şubat 2009 00:58 Düzenle Sil
okulunda en başarlı öğrencinin derslerinin not ortalaması 98,
B okulunda en başarılı öğrencinin derslerinin not ortalaması 90 olsun.
A ve B okulundan birer öğrencinin sbs sınavı ders puanı ortalaması ve davranış notları aynı olsun.
Örnek
Sbs puanı 400 ders ortalaması 85 davranış notları da 100 olsun.
A okulundan sınava girenin sınıf puanı 413,418
B okulundan sınava girenin sınıf puanı 423,056 olmaktadır. Yani bütün notları ve sınav puanları aynı olduğu halde farklı okulda okumaları 10 puanlık fark yaratmıştır.Bu durumun ne kadar adil olduğu ortadadır.
Bu kadar saçma bir uygulama binlerce öğrenciye haksızlık yapılmasına neden olmuştur. Öğrencinin B okulunda okuması suç mudur? Böyle haksızlık olur mu?
Bu durumun düzeltilmesi şarttır. Değerlendirmede bütün okullarda en yüksek not 100 olacağı varsayılarak uygulanmalıdır.
cem.cemer
Puan farkı öğrencinin okuduğu okuldaki ortalaması en yüksek öğrenciye göre kıyas yapıldığı için ortaya çıkmaktadır.Bunun farkındayım ancak böyle bir uygulamanın adil olmadığının da farkındayım.
Ne yani son anda bir öğrenci okuluma kayıt yaptırsın ortalaması 100 olsun halbuki o gelmeseydi diğer arkadaşın ortalaması atıyorum 89 du. Ve yine atıyorum benim artalamam da 80 olsun.
Son gelen öğrenci gelmeseydi benim puanım sınav puanıma daha fazla yansıyacaktı değil mi?
Şimdi daha az yansıyacak.
Bu doğru bir sistem midir şimdi? Yıllarca oku,dersanelere git vs.vs... son anda sınav ve başarı durumun dışındaki bir değişiklik sınav sonucunu etkilesin.Olur mu böyle?
Başarı puanı ya kaldırılmalı ya da bütün okullarda en başarılı öğrencinin ortalaması 100 varsayılarak hesaplanmalıdır.
Örnek: SBS Puanları ve YBP'leri aynı olduğu halde okullarındaki en büyük YBP'leri farklı olan
öğrencilerin durumu
Farklı SP = (SBS x 0.70) + ( ( ( YBP / EnbYBP ) x 500 ) 0.25 ) + ( ( DP x 5 ) x 0.05)
Okuldaki 2
Öğrenci SBS YBP EnbYBP DP SP
1. Öğrenci 488.305 98.20 100.00 100.00 489.564
2. Öğrenci 488.305 98.20 98.50 100.00 491.433
farklı 2 okuldaki öğrenciler karşılaştırılmıştır. Bu
öğrencilerin SBS ve YBP?leri aynı olmakla birlikte okullarındaki en büyük YBP?leri farklıdır.
2. öğrencinin YBP?si, okulundaki en büyük YBP?ye daha yakın olduğu için SP?ye YBP
katkısı daha fazla olmuş ve bu nedenle SP?si daha yüksek olmuştur
Ben bu mantığı kavrayamadım.Puanı yüksek olan öğrencinin okul arkadaşlarına zararı dokunuyor.
elktrnmüh
1 Şubat 2009 11:13 Düzenle Sil
öğretmenlerin birçoğunu tenzih ederim ancak içlerinde torpil yapan ve yaptıranlarda mevcut.forumlardan birinde okudum dürüst öğretmen haykırıyor okul müdürü yanıma geldi ve çocuğunun notunu yükseltmemi istedi,bende böyle birşeye müsaade edemem diye cevap verince müdür notları idareden düzeltmiş daha sonra bunu farkeden öğretmen milli eğitim müdürlüğüne şikayet etmiş. malesef bu tür durumlarda yaşanmaktadır.bunlar sadece bir tanesi bu tür durumlar öğrenciler arasında fırsat eşitsizliğine sebep olmaktadır hukuki bir problemdir.okul notları ya dikkate alınmamalı yada her dönem sonu yapılacak merkezi sınavlarla notlar belirlenmelidir.bu haksızlıkları hukuk sisteminin çözümlemesi şık olmaz sayın bakanımın duruma derhal el atması gerekmektedir.