Editörler : oto-danisman-expert

28 Ocak 2013 14:57

Motorlu Taşıtlar Vergisi motor hacmine göre değil beygir gücüne göre alınmalı!

supercharger, turbo gibi teknolojilerin geliştiği, 1000cc motordan 12o beygir güç üretilebilen günümüz motor teknolojisinde mtv'nin deniz araçlarında olduğu gibi beygir gücüne göre alınması bir zorunluluktur. mtv kanunu bu yönde değişmelidir.


XXL-34
Yasaklı
28 Ocak 2013 18:06

şu anki mevcut düzen eskisinden daha iyi.

1000 motordan 120 beygir reten araçta en az 50 bin liralık araçtır.

50 bını veren 3-5 kuruş vergi farkını sorun etmez zaten:)

28 Ocak 2013 20:03

en adil olanı MTV'nin kasko değeri üzerinden hesaplanmasıdır.


canbey_ELT
Kapalı
28 Ocak 2013 20:08

tabi tabi. biz boşuna aldık zaten 1.4 TSI 150 beygirlik arabayı.. Hey Allahım ya


ecemxx
Daire Başkanı
28 Ocak 2013 20:13

her şeyi sacma bu sistemin insanları çevreyi az kirletsin diye fındık kadar oyuncak arabalara mahkum ediyorlar adam dizel arabasından cıkan eksos gazıyla etrafı mahvediyor.ben 2000 motor 6 silindirli öküzümle lpg de adamın cevreye verdiği zararın 5 te birini bile vermiyorum.onu bunu bilmem yeni bir duzenleme yapılmalı aracın yakıtı motor gucu kasko bedeli hepsinin içinde oldugu adil bir sistem getirilmeli.


erkan-1907
Kapalı
28 Ocak 2013 20:23

bence kökten kaldırılmalı...

zaten 3 kuruşluk arabayı vergilerle 7 kuruşa veriyorlar daha ne vergisi...

araba aldın mı mecbur yakıtı alıosun gene 1 kuruşluk yakıtı 5 kuruşa alıosun dünyanın vergisi...

vergi cenneti...


dalıcı76
Genel Müdür
28 Ocak 2013 20:40

Egsozdan çıkan karbondioksit emisyonu konusunda yalan yanlış bilgi vermeyin...

Marka vermiyorum...

X modelinin benzinlisinin CO2 emisyonu 155 g/km

Aynı modelin dizelinin CO2 emisyonu 114 g/km

Yani öyle kafadan sallamayın... Önce araştırın, öyle yazın...

Yeni nesil dizeller öyle eskileri gibi değil....


dalıcı76
Genel Müdür
28 Ocak 2013 20:43

En mantıklısı ve adil olanı kasko değeri üzerinden alınması... Çok haklsınız...

fastdenetci, 11 yıl önce

en adil olanı MTV'nin kasko değeri üzerinden hesaplanmasıdır.

28 Ocak 2013 20:51

dünyada gelişmiş ülkelerin çoğunda kasko değeri esas alınıyor. ama son zamanlarda teşvik için elektrikli ve hibrit araçlardan çok daha düşük oranda MTV alınmaya başlandı.

dalıcı76, 11 yıl önce

En mantıklısı ve adil olanı kasko değeri üzerinden alınması... Çok haklsınız...


dalıcı76
Genel Müdür
28 Ocak 2013 21:01

Yok hocam yok.. O dediğin Türkiye'de olmaz..Bizim sistemimiz en çok nasıl vergi toplarım üzerine.. Yarın bir gün elektrikli araçlar yaygınlaşırsa; bak gör sen nasıl vergisi artıyor.. Şarj istasyonlarında bile elektriğin birim fiyatı kaça katlar kimbilir o zaman..

fastdenetci, 11 yıl önce

dünyada gelişmiş ülkelerin çoğunda kasko değeri esas alınıyor. ama son zamanlarda teşvik için elektrikli ve hibrit araçlardan çok daha düşük oranda MTV alınmaya başlandı.

28 Ocak 2013 21:06

ben Türkiyede ne olacağından değil ne olması gerektiğinden bahsettim. düşüncelerinizde tamamen haklısınız kümesteki kazları yolmak her zaman en kolayıdir.

dalıcı76, 11 yıl önce

Yok hocam yok.. O dediğin Türkiye'de olmaz..Bizim sistemimiz en çok nasıl vergi toplarım üzerine.. Yarın bir gün elektrikli araçlar yaygınlaşırsa; bak gör sen nasıl vergisi artıyor.. Şarj istasyonlarında bile elektriğin birim fiyatı kaça katlar kimbilir o zaman..


ecemxx
Daire Başkanı
29 Ocak 2013 00:28

kafadan salladığımız falan yok biz benzinliyle dizeli kıyaslamadık lpg li arac kullandıgımızı belirttik yazdıklarımızı dikkatli okursanız.

dalıcı76, 11 yıl önce

Egsozdan çıkan karbondioksit emisyonu konusunda yalan yanlış bilgi vermeyin...

Marka vermiyorum...

X modelinin benzinlisinin CO2 emisyonu 155 g/km

Aynı modelin dizelinin CO2 emisyonu 114 g/km

Yani öyle kafadan sallamayın... Önce araştırın, öyle yazın...

Yeni nesil dizeller öyle eskileri gibi değil....


bosbeles
Memur
29 Ocak 2013 00:57

1.3 ümü yeni aldım daha, bide onu çıkarmayın başımıza:))


sarimc
Kapalı
29 Ocak 2013 08:11

En doğru tespit bunda yapılmış bence :)

erkan-1907, 11 yıl önce

bence kökten kaldırılmalı...

zaten 3 kuruşluk arabayı vergilerle 7 kuruşa veriyorlar daha ne vergisi...

araba aldın mı mecbur yakıtı alıosun gene 1 kuruşluk yakıtı 5 kuruşa alıosun dünyanın vergisi...

vergi cenneti...


dalıcı76
Genel Müdür
29 Ocak 2013 09:57

O zaman iyi araştır bakalım. Aynı model, aynı motor hacmine sahip dizel araç ile lpg'li araçların co2 salınımlarını karşılaştırırsan; yine dizel aracın daha çevreci olduğunu görürsün. Yukarıda aynı model aracın hem dizel hem de benzinlisinin co2 salınımlarını vermiştim. Aynı aracın lpg'lisinin co2 salınımı 114 g/km'den aşağı olmaz. Ama bir benzinli kadar da yüksek olmaz. İkisinin arasında, dizel aracın co2 salınımına daha yakın bir değer olur.

ecemxx, 11 yıl önce

kafadan salladığımız falan yok biz benzinliyle dizeli kıyaslamadık lpg li arac kullandıgımızı belirttik yazdıklarımızı dikkatli okursanız.


canbey_ELT
Kapalı
29 Ocak 2013 14:47

arkadaşlar hiç uğraşmayın vergi sisteminde bu türden bir değişiklik olmaz. Araba firmaları ülkelerdeki vergi sistemlerine göre motor üretiyorlar genel olarak. Bu sistemdeki bir değişikliğe sizden ve bizden önce araba firmaları karşı çıkar milyonlarca arac üretildi bu sisteme göre ve şuan satışları devam ediyor. Adam boşuna 1299cc motor üretmedi değilmi? Bi düşünün bakalım neden 1299cc üretmiş de 1300cc değil? Çünkü 1300cc yaparsa bir üst vergilendirmeden hesaplanacak. Günümüzdeki çoğu motor bu şekildedir. Hemen bir örnekle bağlayayım 1.3multijet diye bilinen ve milyonlara insanın aracında olan bu ünite 1300cc mi sanıyosunuz? 1289cc. Yani ona göre vergi ödemek için bu motoru aldılar. Şimdi diyosunuzki kasko değeri bilmemne falan hesaplansın.. Oldu, görürsem söylerim


memursavarE
Yasaklı
29 Ocak 2013 15:07

bence en adil yöntem emisyon değerine bakılarak alınması olacakdır

yeni arabanın vergisinin daha az eski arabanın vergisinin daha çok olması gerekiyor (çevre açısından tabii ki)

arabanın fiyatı ne olursa olsun sisteme aynı oranda yüktür, aşağı yukarı aynı hacmi kaplar trafikte ama emisyon değerleri farklı mevcut sistem emisyon değerleri yüksek araçları kullanmayı avantajlı gösteriyor


hsnsnr
Aday Memur
29 Ocak 2013 15:27

eskiden 16 yaş üzeri vergi yoktu hey gidi güünler :)


uglykidjoe
Müsteşar
30 Ocak 2013 10:54

Her sisteme itiraz eden olacaktır.

Ülkemizdeki asıl sorun siyasi sistemin getirisi olarak tüm partilerin zenginlerden yana olması. Bu yüzden çok kazanandan vergi alınmıyor. Bu yüzden kümesteki kazı kel bırakasıya kadar yoluyorlar.

Şu anki durumda 1.4 Megane ile C180 aynı MTV'yi ödüyor.


memursavarE
Yasaklı
30 Ocak 2013 11:19

kişinin bindiği araba zenginliğinin bir göstergesi değildir, en azından verdiğiniz örnekte

1.4 megane da aynı yolu işgal eder, c180 mercedes de.

1.4 megane kullananın daha fakir olduğu sonucuna sizi ulaştıran sadece ön yargılar, ayrıca arabayı alırken zaten daha fazla vergi verdiğini de unutmayın

(bu arada mercedesim yok)

uglykidjoe, 11 yıl önce

Her sisteme itiraz eden olacaktır.

Ülkemizdeki asıl sorun siyasi sistemin getirisi olarak tüm partilerin zenginlerden yana olması. Bu yüzden çok kazanandan vergi alınmıyor. Bu yüzden kümesteki kazı kel bırakasıya kadar yoluyorlar.

Şu anki durumda 1.4 Megane ile C180 aynı MTV'yi ödüyor.


seskin
Müsteşar Yardımcısı
30 Ocak 2013 12:51

bence puanlama sistemi getirilmeli. örneğin aracın yaşıyla ters orantılı yaşlıdan daha fazla, egzoz emisyon değerleri ve de motor hacmi toplanarak puan oluşturulmalı. şimdiki sistemde genç araçların daha fazla vergi vermelerini saçma buluyorum. yeni teknolojiler haliyle çevreyi daha az kirletiyor motor büyüklüğüyle de orantılı olarak. bu araçlar yakıt tüketimi ve çevre duyarlılığı açısından özendirme babında vergileri düşük tutulmalı.

örneğin 90 model 2000 motor bir taunus 30-40 lira vergi öderken benim aracım 1.3 motor 2007 model daha bu yıla kadar 220 lira ödüyordum.

taunus ortalama 9-10 lt yakarken ben 5-6 lt yakıyorum. taunusun emisyon değeri yaklaşık 250 gr iken benim aracın 120 gr.

ben daha az yakıt tüketiyorum daha az çevreyi kirletiyorum ama daha çok vergi ödüyorum.

Toplam 23 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi