Sayman yardımcılığı eğitimine sizce kaç kişi başvurur?ve değerlendirme puanı sınırı kaç olur?
T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
BAKANLIĞIMIZCA DÜZENLENEN GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
I- EĞİTİME BAŞVURACAK ADAYLARDA ARANACAK ŞARTLAR
Görevde yükselme eğitimine başvuracak personelin; 16/10/2009 (son başvuru)
tarihi itibarıyla Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği
ve Atama Yönetmeliğinin (Yönetmelik) 30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel
ve özel şartları taşıması gerekir.
Aday memurların, görevden uzaklaştırılanların, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa
göre memur statüsünde olmayanların ve Bakanlık kadrosunda bulunmayanların görevde
yükselme eğitimine başvuruları kabul edilmez.
Aylıksız izinli olanlar ile Bakanlık kadrolarında bulunmakla birlikte başka
kurumlarda geçici görevli bulunanlar, bu durumlarını sonlandırmaları halinde
görevde yükselme eğitimine katılabilirler.
Merkez ve taşra teşkilatı personeli, görevli bulunduğu birim ile diğer birimlerce
düzenlenecek görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunabilirler. Bunlar için
eğitimin düzenlendiği birimde çalışma şartı aranmaz.
Adaylar, duyuruda belirtilen görevde yükselme eğitimlerinden en fazla ikisine
başvurabilirler. Eğitime katılmaya hak kazananlar, bunlardan yalnızca birinin
eğitimine katılabilirler.
II- GENEL VE ÖZEL ŞARTLAR
A- Genel Şartlar
1- Son sicil notu olumlu olmak kaydıyla son üç yıllık sicil notu ortalaması
yetmişaltı puandan aşağı olmamak.
2- Bakanlıkta en az iki yıl çalışmış olmak.
B- Özel Şartlar
1- Milli Emlak Müdürü ve Personel Müdürü unvanına atanabilmek için;
a) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az sekiz
yıl, meslekle ilgili olmayan dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az
dokuz yıl hizmeti bulunmak,
b) Muhakemat Müdür Yardımcısı, Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür
Yardımcısı, Emlak Müdür Yardımcısı, Maliye Kursu Müdür Yardımcısı ve Personel
Müdür Yardımcısı ile Uzman, Eğitim Uzmanı ya da Muhasebe veya Milli Emlak Denetmeni
unvanlarında en az iki yıl çalışmış olmak,
gerekir.
2- Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür Yardımcısı ve Personel Müdür
Yardımcısı unvanına atanabilmek için;
a) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az altı
yıl, meslekle ilgili olmayan dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az
yedi yıl hizmeti bulunmak,
b) Uzman (Özelleştirme), Araştırmacı (Özelleştirme), Raportör, Şef veya Çözümleyici
unvanında en az iki yıl çalışmış olmak (Mesleki Eğitim Kursu mezunlarında Şef
unvanında çalışma şartı aranmaz),
gerekir.
III- HİZMET SÜRESİ
Yönetmeliğin 4/i maddesinde hizmet süresi; 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamındaki
kamu kurum ve kuruluşlarında geçen fiili hizmet süresi (işçi statüsü ile geçici
personel statüsünde geçirilen süreler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
72 nci maddesi uyarınca verilen izinler ve her türlü aylıksız izin süreleri
hariç) ile muvazzaf askerlikte geçen süreler olarak tanımlanmıştır. Aynı Yönetmeliğin
30/b maddesine göre, bu sürenin en az iki yılının Bakanlığımızda geçmiş olması
gerekmektedir.
Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin üçüncü fıkrasına istinaden; Bütçe Dairesi
Başkan Yardımcıları ile kadroları diğer kurumlara ait olup, atamaları Bakanlıkça
yapılan ve çeşitli kanunların verdiği yetkiye istinaden kadroları Bakanlığa
devredilen veya devredilecek olan saymanların (döner sermaye) bu unvanda geçen
hizmet süreleri Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Emlak Müdür Yardımcısı, Personel
Müdür Yardımcısı unvanlarında Ayniyat Saymanlarının (Taşra) bu unvanda geçen
hizmet süreleri Şef unvanında; geçmiş sayılır.
IV- BAŞVURULAR
Görevde Yükselme Eğitimine başvurular 05-16/10/2009 tarihleri arasında yapılacaktır.
Başvuruda, Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğünün web sayfasında (www.pergen.gov.tr)
bulunan "Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formu" kullanılacaktır.
Adaylar; bu formu büyük harfle, eksiksiz ve hatasız şekilde bilgisayarda doldurduktan
sonra döküm alacak (İki unvan için başvurulması halinde iki nüsha) ve ilgili
bölümü imzalayacaktır.
Aday özürlü ise; bu özüre ilişkin olarak Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve
Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik veya (mülga)
Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince
sağlık kuruluşundan aldığı sağlık kurulu raporunu, başvuru formuna ekleyecektir.
Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formu;
a) İlde görev yapan personel tarafından Defterdarlık Personel Müdürlüğüne iletilmek
üzere görev yaptığı yere,
b) Bakanlık merkezinde görev yapan personel tarafından görev yaptığı birime,
verilecektir.
V- BEYAN ESASI
Görevde Yükselme Eğitimine başvurularda adayın beyanı esastır. Başvuru Formundaki
hata ve eksikliklerden aday sorumludur.
Ancak; yapılan inceleme sonucunda gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen
adaylar eğitime alınmazlar, eğitime alınmış veya eğitimi tamamlamış olsalar
bile eğitimleri geçersiz sayılır. Bunlar hakkında adli ve idari işlem yapılır.
VI- BAŞVURULAR ÜZERİNE YAPILACAK İŞLEMLER
a) İl atamalı personel için; Defterdarlık Personel Müdürlüğü, başvuruları Yönetmeliğin
30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel ve özel şartlar yönünden inceleyecektir.
İnceleme sonucunda; şartları taşımayan başvurular adaylara iade edilecek, şartları
taşıyan başvuruların ilgili bölümü Personel Müdürü veya Yardımcısı tarafından
onaylanacaktır. Başvuru Formları 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen birimde
olacak şekilde gönderilecektir.
b) İlde görev yapan merkez atamalı personel için; Defterdarlık Personel Müdürlüğü,
Başvuru Formlarını onaylamadan 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen birimde
olacak şekilde gönderecektir.
c) Bakanlık merkezinde görev yapan personel için; adayın görev yaptığı birim,
Başvuru Formlarını onaylamadan en geç 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen
birimde olacak şekilde gönderecektir.
Eğitimi düzenleyen birim, merkez atamalı personelin başvurularını Yönetmeliğin
30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel ve özel şartlar yönünden inceleyebilmek
için, adaylara ait sicil notları ile hizmet belgelerini Personel Genel Müdürlüğünden
isteyecektir. Gelen bilgilere göre; şartları taşımayan başvurular adaylara iade
edilecek, şartları taşıyan başvuruların ilgili bölümü eğitimi düzenleyen birimdeki
personelden sorumlu Müdür tarafından onaylanacaktır.
VII- EĞİTİME ALINACAK PERSONELİN SEÇİMİ
Eğitimi düzenleyen birim, eğitime katılacakları aşağıdaki esaslar çerçevesinde
belirleyerek en geç 05/11/2009 tarihinde web sayfasında yayımlayacaktır veya
ilan panosunda duyuracaktır.
a) Görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunan adayların sayısı, ilan edilen
atama yapılacak boş kadro sayısının iki katını aşmaması halinde adaylar doğrudan
görevde yükselme eğitimine alınacaktır.
b) Görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunan adayların sayısı, ilan edilen
atama yapılacak boş kadro sayısının iki katını aşması halinde; eğitimi düzenleyen
birim, görevde yükselme eğitimine başvurusu kabul edilen adaylar hakkında Yönetmelikte
belirtilen Değerlendirme Formunun doldurularak gönderilmesini il atamalı personel
için ilgili Defterdarlık Personel Müdürlüğünden, merkez atamalı personel için
de Personel Genel Müdürlüğünden isteyecektir. Eğitime katılacak adaylar Değerlendirme
Formuna göre toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere ilan edilen atama
yapılacak boş kadro sayısının iki katı olarak tespit edilecektir. Puanların
eşit olması halinde sırasıyla hizmet süresi fazla olana ve son sicil notu yüksek
olana öncelik tanınacaktır.
Eğitim başlamadan önce herhangi bir nedenle eğitime katılmayacağını bildiren
adayların yerine sıradaki adaylar çağrılacaktır.
VIII- FORMLARI ONAYLAYAN VEYA DÜZENLEYENLERİN SORUMLULUĞU
Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formunu onaylayanlar ile Değerlendirme Formunda
paraf ve imzası bulunanlar yaptıkları işlerin doğruluğundan sorumludurlar.
IX- İTİRAZ
Adaylar, eğitime katılmaya hak kazananlara ilişkin listeye 12/11/2009 tarihine
kadar eğitimi düzenleyen birime yazılı olarak itiraz edebilirler. İtiraz, bu
birim tarafından değerlendirilir ve sonucu itirazın yapıldığı tarihi takip eden
en geç on gün içerisinde ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
X- EĞİTİME KATILMAYA HAK KAZANANLARIN İLANI
Eğitimi düzenleyen birim, eğitime katılmaya hak kazananlara ilişkin kesin listeyi
(varsa feragatlar dahil) en geç 23/11/2009 tarihinde web sayfasında ilan edecek
ve sonucu ilgilisine tebliğ edilmek üzere görev yaptığı birime yazılı olarak
bildirecektir.
XI- EĞİTİM KONULARI
Görevde yükselme eğitimi aşağıdaki konuları kapsar:
a) T.C. Anayasası;
1) Genel esaslar,
2) Temel hak ve ödevler,
3) Devletin temel organları,
b) Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, ulusal güvenlik,
c) Devlet teşkilatı ile ilgili mevzuat,
ç) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili mevzuat,
d) Türkçe dil bilgisi ve yazışma kuralları,
e) Halkla ilişkiler ve davranış kuralları,
f) Atanılacak unvanın alanı ve niteliğiyle ilgili konular ile bilgi edinme hakkı
ve etik davranış ilkeleri.
Düzenlenecek eğitim programlarında (f) bendinde belirtilen konulara ilişkin
eğitimin ağırlığı yüzde yetmişbeştir.
XII- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ
01/12/2009-25/12/2009 tarihleri arasında yapılacak görevde yükselme eğitimi;
Yönetmeliğin 20 nci maddesindeki ortak ders konularından en az otuz saat, görev
alanına giren mevzuat ve/veya atanılacak görev ile ilgili diğer konulardan en
az doksan saat olmak üzere toplam en az yüzyirmi saat olarak düzenlenecektir.
Günlük ders süresi yedi saati aşamaz. Eğitime katılmaya hak kazananların eğitim
programına devam etmeleri şarttır. Ancak zorunlu hallerde eğitimi yürüten birim
tarafından eğitim süresince en fazla on saate kadar mazeret izni verilebilir.
Kanunen verilmesi gerekli olan izinlerde bu süre şartı aranmaz.
Eğitimi düzenleyen birim, görevde yükselme eğitimini tamamlayanların T.C. kimlik
numarası, adı ve soyadı, baba adı, doğum tarihi, görev yeri, unvanı, varsa özür
durumu ve sınava gireceği unvanı içeren bilgileri, Microsoft Excel formatında
hazırlayarak 31/12/2009 tarihinde Personel Genel Müdürlüğünde olacak şekilde
yazılı olarak ve CD ortamında gönderecektir.
XIII- DİĞER HUSUSLAR
A- Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesi gereğince;
1- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına
Dair Genel Yönetmeliğin Resmî Gazete'de yayımlandığı 18/04/1999 tarihinde görevde
bulunan ve iki yıllık meslekle ilgili yükseköğrenim mezunu olanlardan on yıl
hizmeti bulunanlar, diğer şartları taşımaları kaydıyla Milli Emlak Müdürü, Personel
Müdürü unvanlarına, en az sekiz yıl hizmeti bulunanlar diğer şartları taşımaları
kaydıyla Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Personel
Müdür Yardımcısı unvanlarına ilişkin görevde yükselme eğitimine başvurabilirler.
2- Maliye Kursu Mezunlarından Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür
Yardımcısı ve Personel Müdür Yardımcısı unvanlarında açılacak görevde yükselme
eğitimlerine başvuranlar hakkında Yönetmeliğin 31 inci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinin (2) numaralı alt bendi; hükümleri uygulanmaz.
B- Görevle ilgili eğitim konularında belirtilen mevzuatta, eğitim duyurusundan
sonra değişiklik yapılması halinde, adaylar söz konusu mevzuatın son düzenlemelerinden
sorumlu olacaklardır.
İlan olunur.
İrtibat Telefonu: MALİYE BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
(312) 4152138 (PERGEN - Sınav Hizmetleri Şubesi)
(312) 4152139
Sayman yardımcılığı eğitimine sizce kaç kişi başvurur?ve değerlendirme puanı sınırı kaç olur?
T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
BAKANLIĞIMIZCA DÜZENLENEN GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
I- EĞİTİME BAŞVURACAK ADAYLARDA ARANACAK ŞARTLAR
Görevde yükselme eğitimine başvuracak personelin; 16/10/2009 (son başvuru)
tarihi itibarıyla Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği
ve Atama Yönetmeliğinin (Yönetmelik) 30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel
ve özel şartları taşıması gerekir.
Aday memurların, görevden uzaklaştırılanların, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa
göre memur statüsünde olmayanların ve Bakanlık kadrosunda bulunmayanların görevde
yükselme eğitimine başvuruları kabul edilmez.
Aylıksız izinli olanlar ile Bakanlık kadrolarında bulunmakla birlikte başka
kurumlarda geçici görevli bulunanlar, bu durumlarını sonlandırmaları halinde
görevde yükselme eğitimine katılabilirler.
Merkez ve taşra teşkilatı personeli, görevli bulunduğu birim ile diğer birimlerce
düzenlenecek görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunabilirler. Bunlar için
eğitimin düzenlendiği birimde çalışma şartı aranmaz.
Adaylar, duyuruda belirtilen görevde yükselme eğitimlerinden en fazla ikisine
başvurabilirler. Eğitime katılmaya hak kazananlar, bunlardan yalnızca birinin
eğitimine katılabilirler.
II- GENEL VE ÖZEL ŞARTLAR
A- Genel Şartlar
1- Son sicil notu olumlu olmak kaydıyla son üç yıllık sicil notu ortalaması
yetmişaltı puandan aşağı olmamak.
2- Bakanlıkta en az iki yıl çalışmış olmak.
B- Özel Şartlar
1- Milli Emlak Müdürü ve Personel Müdürü unvanına atanabilmek için;
a) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az sekiz
yıl, meslekle ilgili olmayan dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az
dokuz yıl hizmeti bulunmak,
b) Muhakemat Müdür Yardımcısı, Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür
Yardımcısı, Emlak Müdür Yardımcısı, Maliye Kursu Müdür Yardımcısı ve Personel
Müdür Yardımcısı ile Uzman, Eğitim Uzmanı ya da Muhasebe veya Milli Emlak Denetmeni
unvanlarında en az iki yıl çalışmış olmak,
gerekir.
2- Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür Yardımcısı ve Personel Müdür
Yardımcısı unvanına atanabilmek için;
a) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az altı
yıl, meslekle ilgili olmayan dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az
yedi yıl hizmeti bulunmak,
b) Uzman (Özelleştirme), Araştırmacı (Özelleştirme), Raportör, Şef veya Çözümleyici
unvanında en az iki yıl çalışmış olmak (Mesleki Eğitim Kursu mezunlarında Şef
unvanında çalışma şartı aranmaz),
gerekir.
III- HİZMET SÜRESİ
Yönetmeliğin 4/i maddesinde hizmet süresi; 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamındaki
kamu kurum ve kuruluşlarında geçen fiili hizmet süresi (işçi statüsü ile geçici
personel statüsünde geçirilen süreler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
72 nci maddesi uyarınca verilen izinler ve her türlü aylıksız izin süreleri
hariç) ile muvazzaf askerlikte geçen süreler olarak tanımlanmıştır. Aynı Yönetmeliğin
30/b maddesine göre, bu sürenin en az iki yılının Bakanlığımızda geçmiş olması
gerekmektedir.
Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin üçüncü fıkrasına istinaden; Bütçe Dairesi
Başkan Yardımcıları ile kadroları diğer kurumlara ait olup, atamaları Bakanlıkça
yapılan ve çeşitli kanunların verdiği yetkiye istinaden kadroları Bakanlığa
devredilen veya devredilecek olan saymanların (döner sermaye) bu unvanda geçen
hizmet süreleri Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Emlak Müdür Yardımcısı, Personel
Müdür Yardımcısı unvanlarında Ayniyat Saymanlarının (Taşra) bu unvanda geçen
hizmet süreleri Şef unvanında; geçmiş sayılır.
IV- BAŞVURULAR
Görevde Yükselme Eğitimine başvurular 05-16/10/2009 tarihleri arasında yapılacaktır.
Başvuruda, Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğünün web sayfasında (www.pergen.gov.tr)
bulunan "Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formu" kullanılacaktır.
Adaylar; bu formu büyük harfle, eksiksiz ve hatasız şekilde bilgisayarda doldurduktan
sonra döküm alacak (İki unvan için başvurulması halinde iki nüsha) ve ilgili
bölümü imzalayacaktır.
Aday özürlü ise; bu özüre ilişkin olarak Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve
Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik veya (mülga)
Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince
sağlık kuruluşundan aldığı sağlık kurulu raporunu, başvuru formuna ekleyecektir.
Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formu;
a) İlde görev yapan personel tarafından Defterdarlık Personel Müdürlüğüne iletilmek
üzere görev yaptığı yere,
b) Bakanlık merkezinde görev yapan personel tarafından görev yaptığı birime,
verilecektir.
V- BEYAN ESASI
Görevde Yükselme Eğitimine başvurularda adayın beyanı esastır. Başvuru Formundaki
hata ve eksikliklerden aday sorumludur.
Ancak; yapılan inceleme sonucunda gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen
adaylar eğitime alınmazlar, eğitime alınmış veya eğitimi tamamlamış olsalar
bile eğitimleri geçersiz sayılır. Bunlar hakkında adli ve idari işlem yapılır.
VI- BAŞVURULAR ÜZERİNE YAPILACAK İŞLEMLER
a) İl atamalı personel için; Defterdarlık Personel Müdürlüğü, başvuruları Yönetmeliğin
30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel ve özel şartlar yönünden inceleyecektir.
İnceleme sonucunda; şartları taşımayan başvurular adaylara iade edilecek, şartları
taşıyan başvuruların ilgili bölümü Personel Müdürü veya Yardımcısı tarafından
onaylanacaktır. Başvuru Formları 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen birimde
olacak şekilde gönderilecektir.
b) İlde görev yapan merkez atamalı personel için; Defterdarlık Personel Müdürlüğü,
Başvuru Formlarını onaylamadan 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen birimde
olacak şekilde gönderecektir.
c) Bakanlık merkezinde görev yapan personel için; adayın görev yaptığı birim,
Başvuru Formlarını onaylamadan en geç 22/10/2009 tarihinde eğitimi düzenleyen
birimde olacak şekilde gönderecektir.
Eğitimi düzenleyen birim, merkez atamalı personelin başvurularını Yönetmeliğin
30 ve 31 inci maddelerinde belirtilen genel ve özel şartlar yönünden inceleyebilmek
için, adaylara ait sicil notları ile hizmet belgelerini Personel Genel Müdürlüğünden
isteyecektir. Gelen bilgilere göre; şartları taşımayan başvurular adaylara iade
edilecek, şartları taşıyan başvuruların ilgili bölümü eğitimi düzenleyen birimdeki
personelden sorumlu Müdür tarafından onaylanacaktır.
VII- EĞİTİME ALINACAK PERSONELİN SEÇİMİ
Eğitimi düzenleyen birim, eğitime katılacakları aşağıdaki esaslar çerçevesinde
belirleyerek en geç 05/11/2009 tarihinde web sayfasında yayımlayacaktır veya
ilan panosunda duyuracaktır.
a) Görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunan adayların sayısı, ilan edilen
atama yapılacak boş kadro sayısının iki katını aşmaması halinde adaylar doğrudan
görevde yükselme eğitimine alınacaktır.
b) Görevde yükselme eğitimine başvuruda bulunan adayların sayısı, ilan edilen
atama yapılacak boş kadro sayısının iki katını aşması halinde; eğitimi düzenleyen
birim, görevde yükselme eğitimine başvurusu kabul edilen adaylar hakkında Yönetmelikte
belirtilen Değerlendirme Formunun doldurularak gönderilmesini il atamalı personel
için ilgili Defterdarlık Personel Müdürlüğünden, merkez atamalı personel için
de Personel Genel Müdürlüğünden isteyecektir. Eğitime katılacak adaylar Değerlendirme
Formuna göre toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere ilan edilen atama
yapılacak boş kadro sayısının iki katı olarak tespit edilecektir. Puanların
eşit olması halinde sırasıyla hizmet süresi fazla olana ve son sicil notu yüksek
olana öncelik tanınacaktır.
Eğitim başlamadan önce herhangi bir nedenle eğitime katılmayacağını bildiren
adayların yerine sıradaki adaylar çağrılacaktır.
VIII- FORMLARI ONAYLAYAN VEYA DÜZENLEYENLERİN SORUMLULUĞU
Görevde Yükselme Eğitimine Başvuru Formunu onaylayanlar ile Değerlendirme Formunda
paraf ve imzası bulunanlar yaptıkları işlerin doğruluğundan sorumludurlar.
IX- İTİRAZ
Adaylar, eğitime katılmaya hak kazananlara ilişkin listeye 12/11/2009 tarihine
kadar eğitimi düzenleyen birime yazılı olarak itiraz edebilirler. İtiraz, bu
birim tarafından değerlendirilir ve sonucu itirazın yapıldığı tarihi takip eden
en geç on gün içerisinde ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
X- EĞİTİME KATILMAYA HAK KAZANANLARIN İLANI
Eğitimi düzenleyen birim, eğitime katılmaya hak kazananlara ilişkin kesin listeyi
(varsa feragatlar dahil) en geç 23/11/2009 tarihinde web sayfasında ilan edecek
ve sonucu ilgilisine tebliğ edilmek üzere görev yaptığı birime yazılı olarak
bildirecektir.
XI- EĞİTİM KONULARI
Görevde yükselme eğitimi aşağıdaki konuları kapsar:
a) T.C. Anayasası;
1) Genel esaslar,
2) Temel hak ve ödevler,
3) Devletin temel organları,
b) Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, ulusal güvenlik,
c) Devlet teşkilatı ile ilgili mevzuat,
ç) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili mevzuat,
d) Türkçe dil bilgisi ve yazışma kuralları,
e) Halkla ilişkiler ve davranış kuralları,
f) Atanılacak unvanın alanı ve niteliğiyle ilgili konular ile bilgi edinme hakkı
ve etik davranış ilkeleri.
Düzenlenecek eğitim programlarında (f) bendinde belirtilen konulara ilişkin
eğitimin ağırlığı yüzde yetmişbeştir.
XII- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ
01/12/2009-25/12/2009 tarihleri arasında yapılacak görevde yükselme eğitimi;
Yönetmeliğin 20 nci maddesindeki ortak ders konularından en az otuz saat, görev
alanına giren mevzuat ve/veya atanılacak görev ile ilgili diğer konulardan en
az doksan saat olmak üzere toplam en az yüzyirmi saat olarak düzenlenecektir.
Günlük ders süresi yedi saati aşamaz. Eğitime katılmaya hak kazananların eğitim
programına devam etmeleri şarttır. Ancak zorunlu hallerde eğitimi yürüten birim
tarafından eğitim süresince en fazla on saate kadar mazeret izni verilebilir.
Kanunen verilmesi gerekli olan izinlerde bu süre şartı aranmaz.
Eğitimi düzenleyen birim, görevde yükselme eğitimini tamamlayanların T.C. kimlik
numarası, adı ve soyadı, baba adı, doğum tarihi, görev yeri, unvanı, varsa özür
durumu ve sınava gireceği unvanı içeren bilgileri, Microsoft Excel formatında
hazırlayarak 31/12/2009 tarihinde Personel Genel Müdürlüğünde olacak şekilde
yazılı olarak ve CD ortamında gönderecektir.
XIII- DİĞER HUSUSLAR
A- Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesi gereğince;
1- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına
Dair Genel Yönetmeliğin Resmî Gazete'de yayımlandığı 18/04/1999 tarihinde görevde
bulunan ve iki yıllık meslekle ilgili yükseköğrenim mezunu olanlardan on yıl
hizmeti bulunanlar, diğer şartları taşımaları kaydıyla Milli Emlak Müdürü, Personel
Müdürü unvanlarına, en az sekiz yıl hizmeti bulunanlar diğer şartları taşımaları
kaydıyla Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Personel
Müdür Yardımcısı unvanlarına ilişkin görevde yükselme eğitimine başvurabilirler.
2- Maliye Kursu Mezunlarından Saymanlık Müdür Yardımcısı, Milli Emlak Müdür
Yardımcısı ve Personel Müdür Yardımcısı unvanlarında açılacak görevde yükselme
eğitimlerine başvuranlar hakkında Yönetmeliğin 31 inci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinin (2) numaralı alt bendi; hükümleri uygulanmaz.
B- Görevle ilgili eğitim konularında belirtilen mevzuatta, eğitim duyurusundan
sonra değişiklik yapılması halinde, adaylar söz konusu mevzuatın son düzenlemelerinden
sorumlu olacaklardır.
İlan olunur.
İrtibat Telefonu: MALİYE BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
(312) 4152138 (PERGEN - Sınav Hizmetleri Şubesi)
(312) 4152139