4971 Sayılı Kanunla 4046 Sayılı Kanunda
Yapılan Değişiklikler
1. Madde 3?ün birinci fıkrasının değiştirilmesi üzerine ÖYK bundan sonra herhangi bir kısıtlama olmaksızın ( Başbakan Yardımcısı olması gerekliliği vb. ) Başbakanın belirleyeceği dört bakandan oluşacaktır.
2. Madde 3?ün ikinci fıkrasının (d) bendinin değiştirilmesiyle bundan sonra ÖYK nihai devir işlemlerini değil, ihale komisyonun vereceği nihai kararları onaylayacaktır.
3. Madde 3?ün ikinci fıkrasının (ı) bendinin değiştirilmesi ile ÖİB?nin hak, alacak ve borçları hakkında ÖYK karar verecektir.
4. Madde 4?ün birinci fıkrasında yapılan değişiklikle Başbakanın bu Kanunla ilgili yetkilerini görevlendireceği kişinin özelleştirmeden sorumlu devlet bakanı olması zorunluluğu kalkmıştır. Başbakan herhangi bir bakanı görevlendirebilir.
5. Madde 4?ün son fıkrasının değiştirilmesiyle ÖİB bundan sonra programda yer alan kuruluşlara araştırma, proje işleri, reklam, tanıtım, halkla ilişkiler işlemleri ve malî denetim ile hukukî, teknik, idarî ve malî değerleme işlemlerini yapmak ve/veya bu işlerin danışman görevlendirilmesi suretiyle yaptırılmasını temin etmek hakkında yetki verebilecektir.
6. Madde 7?nin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinin değiştirilmesiyle programdaki yarıdan fazlası kamuya ait olan kuruluşların yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetçileri, genel müdürleri, idare personeli ile kurul başkan ve üyelerinin programda bulunan herhangi bir kuruluşun özelleştirme işlemlerine dolaylı ya da dolaysız taraf olmaları engellenmiştir.
7. Madde 10?un birinci fıkrasının (l) bendinin değiştirilmesi ile özelleştirme fonu ÖYK?nın özelleştirme ile ilgili olarak belirleyeceği herhangi bir alanda kullanılabilir hale gelmiştir.
8. Madde 18?in birinci fıkrasının (B) (c) alt bendinin değiştirilmesiyle değer-tespit metotlarının en az ikisinin kullanılarak değer-tespit yapılması yeterli sayılmıştır.
9. Madde 18?in (C)(c) alt bendinin değiştirilmesi ile ?belirli istekliler arasında kapalı teklif usulü? için isteklilere teklifleriyle beraber yatırım, üretim, istihdam, teknoloji üretimine ilişkin projelerini sunma zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca yapılan değerlendirme sonucu gerçekleştirilen ihale sonuçları İdare tarafından Kurulun onayına sunulacaktır. Bu usulle yapılacak uygulamalara ilişkin esaslar şartnamede belirtilecektir.
10. Madde 18?in sonuna eklenen fıkrayla kuruluş ita amiri, genel müdür veya bu iş için yetkisini devredeceği genel müdür yardımcısı olarak belirlenmiştir.
11. Madde 22?nin birinci fıkrasında yapılan değişiklikle özelleştirilen kuruluşlardaki personel bilgisini İdare tarafından ilgili kuruluş atlanarak doğrudan Devlet Personel Başkanlığına gönderecektir.
12. Madde 22?de yapılan değişiklikle yeniden ataması yapılacak personelin 675 sayılı kanuna göre kazanılmış hak aylık derecesinden aşağı olmamak kaydıyla 190 sayılı KHK kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlara nakledilmesi sağlanmıştır.
13. Madde 22?de yapılan değişiklikle atama teklif yazısının atamayı yapacak kurum/kuruluşa intikalinden itibaren 30 gün içinde atamanın yapılması zorunlu kılınmıştır.
14. Madde 22?de yapılan değişiklikle personelim işe başlamaması halinde yapılacak işlemler atandığı kurumun sorumluluğuna verilmiştir.Ayrıca kurum/kuruluş atama ve göreve başlatma işlemlerini 15 gün içinde devlet personel başkanlığına bildirmek zorundadır.
15. Madde 22?de yapılan değişiklikle istihdam fazlası bildiren kurum/kuruluşların aynı unvan, pozisyon ve görevler için yeni personel almaları engellenmiştir.
16. 24. Maddenin değiştirilmesiyle çalıştıkları kuruluş programa alınmadan önce emeklilik hakkı kazananlara kuruluş programa alındıktan sonra 2 ay içinde emekli olmaları halinde %30 fazla ikramiye alma hakkı tanınmıştır.
17. 25. Maddede yapılan değişiklikle ihdas edilen kadrolar 20.000 den 30.000 e çıkarılmıştır.
18. Madde 27?nin (c) bendinde yapılan değişiklikle sermaye artışlarında ticaret siciline tescil işlemlerine ek olarak kuruluşun devrinden önce veya sonrasına ait bölünme ve devir işlemleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaf kılınmıştır.
19. Ek Madde 2 ile kamu kurum ve kuruluşlarının özelleştirme ile ilgili işlemlere öncelik vermeleri sağlanmıştır.
20. Geçici Madde 17 ile özelleştirilen, faaliyeti durdurulan, kapatılan, küçültülen veya tasfiye edilen kurum ve kuruluşlardan emeklilik, malullük ve ölüm nedeniyle ayrılan ve kendilerine veya dul ve yetimlerine T.C. Emekli Sandığınca aylık bağlananlara kanun yürürlüğe girmeden önce ödenmiş bulunan emeklilik ikramiyesi vb. Lerin kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde Hazine tarafından faturası karşılığında T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğüne ödenmesi sağlanmıştır.Ancak özelleştirilen kuruluşlarla ilgili olarak İdare ile alıcılar arasında yapılan sözleşmenin hükümleri saklı kalır.
21. 4046 sayılı Kanun?un ek 21. Maddesinin dördüncü fıkrasında yapılan değişiklik ile hisse satışına ilişkin olarak Özelleştirme Fonundan karşılanan giderlerin satıştan edilecek gelirle hazine tarafından fona geri ödenmesi kararlaştırılmıştır.
22. 4971 sayılı Kanun?un Ek Madde 2?de Şanş oyunlarına dair lisans işlemlerinin başlatılmasına ilişkin karar ÖYK?ya verilmiştir.
- Lisansın verilmesine ilişkin değerleme ve ihale çalışmaları ÖİB başkanlığında yapılır ve sekreterya hizmetleri ÖİB tarafından yürütülür.
- Karar alınabilmesi için komisyondaki 5 üyenin en az üçünün oyu gereklidir.
- İhale şartnameleri gerek görülürse danışman/danışmalar yardımıyla İdare tarafından hazırlanır.
4971 sayılı Kanun?un Ek Madde 1?ine göre özelleştirme kapsamında bulunan kuruluşların kullanımında bulunan arazi ve yapılar için gerekli olan tüm işlemler ilgili kurum ve kuruluşlarca iki ay içinde sonuçlandırılır.
4971 Sayılı Kanunla 4046 Sayılı Kanunda
Yapılan Değişiklikler
1. Madde 3?ün birinci fıkrasının değiştirilmesi üzerine ÖYK bundan sonra herhangi bir kısıtlama olmaksızın ( Başbakan Yardımcısı olması gerekliliği vb. ) Başbakanın belirleyeceği dört bakandan oluşacaktır.
2. Madde 3?ün ikinci fıkrasının (d) bendinin değiştirilmesiyle bundan sonra ÖYK nihai devir işlemlerini değil, ihale komisyonun vereceği nihai kararları onaylayacaktır.
3. Madde 3?ün ikinci fıkrasının (ı) bendinin değiştirilmesi ile ÖİB?nin hak, alacak ve borçları hakkında ÖYK karar verecektir.
4. Madde 4?ün birinci fıkrasında yapılan değişiklikle Başbakanın bu Kanunla ilgili yetkilerini görevlendireceği kişinin özelleştirmeden sorumlu devlet bakanı olması zorunluluğu kalkmıştır. Başbakan herhangi bir bakanı görevlendirebilir.
5. Madde 4?ün son fıkrasının değiştirilmesiyle ÖİB bundan sonra programda yer alan kuruluşlara araştırma, proje işleri, reklam, tanıtım, halkla ilişkiler işlemleri ve malî denetim ile hukukî, teknik, idarî ve malî değerleme işlemlerini yapmak ve/veya bu işlerin danışman görevlendirilmesi suretiyle yaptırılmasını temin etmek hakkında yetki verebilecektir.
6. Madde 7?nin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinin değiştirilmesiyle programdaki yarıdan fazlası kamuya ait olan kuruluşların yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetçileri, genel müdürleri, idare personeli ile kurul başkan ve üyelerinin programda bulunan herhangi bir kuruluşun özelleştirme işlemlerine dolaylı ya da dolaysız taraf olmaları engellenmiştir.
7. Madde 10?un birinci fıkrasının (l) bendinin değiştirilmesi ile özelleştirme fonu ÖYK?nın özelleştirme ile ilgili olarak belirleyeceği herhangi bir alanda kullanılabilir hale gelmiştir.
8. Madde 18?in birinci fıkrasının (B) (c) alt bendinin değiştirilmesiyle değer-tespit metotlarının en az ikisinin kullanılarak değer-tespit yapılması yeterli sayılmıştır.
9. Madde 18?in (C)(c) alt bendinin değiştirilmesi ile ?belirli istekliler arasında kapalı teklif usulü? için isteklilere teklifleriyle beraber yatırım, üretim, istihdam, teknoloji üretimine ilişkin projelerini sunma zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca yapılan değerlendirme sonucu gerçekleştirilen ihale sonuçları İdare tarafından Kurulun onayına sunulacaktır. Bu usulle yapılacak uygulamalara ilişkin esaslar şartnamede belirtilecektir.
10. Madde 18?in sonuna eklenen fıkrayla kuruluş ita amiri, genel müdür veya bu iş için yetkisini devredeceği genel müdür yardımcısı olarak belirlenmiştir.
11. Madde 22?nin birinci fıkrasında yapılan değişiklikle özelleştirilen kuruluşlardaki personel bilgisini İdare tarafından ilgili kuruluş atlanarak doğrudan Devlet Personel Başkanlığına gönderecektir.
12. Madde 22?de yapılan değişiklikle yeniden ataması yapılacak personelin 675 sayılı kanuna göre kazanılmış hak aylık derecesinden aşağı olmamak kaydıyla 190 sayılı KHK kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlara nakledilmesi sağlanmıştır.
13. Madde 22?de yapılan değişiklikle atama teklif yazısının atamayı yapacak kurum/kuruluşa intikalinden itibaren 30 gün içinde atamanın yapılması zorunlu kılınmıştır.
14. Madde 22?de yapılan değişiklikle personelim işe başlamaması halinde yapılacak işlemler atandığı kurumun sorumluluğuna verilmiştir.Ayrıca kurum/kuruluş atama ve göreve başlatma işlemlerini 15 gün içinde devlet personel başkanlığına bildirmek zorundadır.
15. Madde 22?de yapılan değişiklikle istihdam fazlası bildiren kurum/kuruluşların aynı unvan, pozisyon ve görevler için yeni personel almaları engellenmiştir.
16. 24. Maddenin değiştirilmesiyle çalıştıkları kuruluş programa alınmadan önce emeklilik hakkı kazananlara kuruluş programa alındıktan sonra 2 ay içinde emekli olmaları halinde %30 fazla ikramiye alma hakkı tanınmıştır.
17. 25. Maddede yapılan değişiklikle ihdas edilen kadrolar 20.000 den 30.000 e çıkarılmıştır.
18. Madde 27?nin (c) bendinde yapılan değişiklikle sermaye artışlarında ticaret siciline tescil işlemlerine ek olarak kuruluşun devrinden önce veya sonrasına ait bölünme ve devir işlemleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaf kılınmıştır.
19. Ek Madde 2 ile kamu kurum ve kuruluşlarının özelleştirme ile ilgili işlemlere öncelik vermeleri sağlanmıştır.
20. Geçici Madde 17 ile özelleştirilen, faaliyeti durdurulan, kapatılan, küçültülen veya tasfiye edilen kurum ve kuruluşlardan emeklilik, malullük ve ölüm nedeniyle ayrılan ve kendilerine veya dul ve yetimlerine T.C. Emekli Sandığınca aylık bağlananlara kanun yürürlüğe girmeden önce ödenmiş bulunan emeklilik ikramiyesi vb. Lerin kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde Hazine tarafından faturası karşılığında T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğüne ödenmesi sağlanmıştır.Ancak özelleştirilen kuruluşlarla ilgili olarak İdare ile alıcılar arasında yapılan sözleşmenin hükümleri saklı kalır.
21. 4046 sayılı Kanun?un ek 21. Maddesinin dördüncü fıkrasında yapılan değişiklik ile hisse satışına ilişkin olarak Özelleştirme Fonundan karşılanan giderlerin satıştan edilecek gelirle hazine tarafından fona geri ödenmesi kararlaştırılmıştır.
22. 4971 sayılı Kanun?un Ek Madde 2?de Şanş oyunlarına dair lisans işlemlerinin başlatılmasına ilişkin karar ÖYK?ya verilmiştir.
- Lisansın verilmesine ilişkin değerleme ve ihale çalışmaları ÖİB başkanlığında yapılır ve sekreterya hizmetleri ÖİB tarafından yürütülür.
- Karar alınabilmesi için komisyondaki 5 üyenin en az üçünün oyu gereklidir.
- İhale şartnameleri gerek görülürse danışman/danışmalar yardımıyla İdare tarafından hazırlanır.
4971 sayılı Kanun?un Ek Madde 1?ine göre özelleştirme kapsamında bulunan kuruluşların kullanımında bulunan arazi ve yapılar için gerekli olan tüm işlemler ilgili kurum ve kuruluşlarca iki ay içinde sonuçlandırılır.