Editörler : oto-danisman-expert

mrd
Daire Başkanı
04 Mayıs 2010 15:18

konu hortluyacak ama sonuçta daima güncel kalması gereken bir konu.

Özellikle şehir içi kullanımlarda 2000-2500 devirde vites değiştirerek kısa sürede 3.ve 4. viteslere geçip 40-50-60 hızla gitsek az yakar sanırım.

Acaba yüksek viteste düşük hızla gitmenin motora araca bir zararı olurmu?


porscheergokhan
Kapalı
04 Mayıs 2010 20:28

uzun yolda daha gecen hafta 100km de ortalama 3bucuk litre yakıt tüketmiş biri olarak derimki

1-aracınızı daima mümkün olan en yüksek viteste kullanın.

2-hafif eğimlerde biraz gaz verip ayagınızı gazdan cekin boşa atMAyın(yeni nesil cut-of teknolojili araclar için,bkz kull.kılavuzu)

3-aracınızı mümkün oldugunca motor freni ile yavaşlatın

4-aracınızı durdurmamaya özen gösterin dur-kalklar yakıtı içer.

5-lastik basınçlarını daima dengeli tutun sık kontrol edin.

6-gereksiz yüklerden kurtulun

7-aracın gitmesi için sürekli gaz vermek zorunda değilsiniz acelenizin olmadıgı ve yol durumunun müsait oldugu zamanlarda mümkün oldukça ayagınızı gazdan cekerek aracın kendi hızı ile gitmesini sağlayın. bisiklet kullanırken rampa aşağı pedal cevirir miydiniz? gerek yok.

8-hava filtrenizi sık değiştirin..


mrd
Daire Başkanı
04 Mayıs 2010 22:52

3,5 lt/100km 'yi hangi araçla yaptınız ?


porscheergokhan
Kapalı
05 Mayıs 2010 10:20

opel corsa 1.3cdti, 2004.


gülümceylan4
Kapalı
11 Mayıs 2010 19:44

ya çok merak ettiğim bir konuydu bilğileriniz için teşekkür ederim çok faydalı oldu


osman.01
Genel Müdür
16 Mayıs 2010 23:24

aracın yüksek viteste düşük devirle az yakar düşüncesi tamamen saçmalıktır,hafif iniş yada düz yollarda böyle olabilir ama yokuşlarda tam tersi durum söz konusudur, yokuş çıkarken düşük devir yüksek vites, yakıtın çiğ yanmasına sebep olur,

yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimine bakarak hangi durumlarda aracın daha fazla yaktığını anlayabilirsiniz.


englishteacher12345
Şube Müdürü
09 Haziran 2019 13:15

Altın kural en yüksek viteste en düşük devirde (motoru boğmadan elbette) kullanmaktır. Mesela ben kendi aracım Clio 4 dci ile 5. vitesde 85 km hız ile gittiğinde 2.9 lt yakıyor 100 km de.


ayzkrb
Aday Memur
09 Haziran 2019 18:23

fiyat/performans dusununce clio sunduğu konfora gore fazla yakiyor Bence

englishteacher12345
Şube Müdürü
09 Haziran 2019 21:51

Ciddi misiniz? Daha az yakan araç varsa clio ile aynı donanım ve özelliklerde ve aynı fiyatta alalım hocam. Yedek servis ve yedek parçasının uygun ve aşırı bolluğu bulunan bir markanın varsa aynı aracı alayım hemen.

ayzkrb, 5 yıl önce
fiyat/performans dusununce clio sunduğu konfora gore fazla yakiyor Bence

MEBAK
Daire Başkanı
10 Haziran 2019 07:33

otomatik vites dizel corolla sahibiyim.arabayi 90-100 km arasinda kullandigim zaman 100 km'de 4.3 litre yakit yakarken 110-120 km arasinda kullandigim zaman ise 100 km'de 5.3 litre yakmaktadir.

kesinti
Aday Memur
10 Haziran 2019 11:15

En yüksek viteste 2000 devirde gitmelisin. Artık hız kaça denk gelirse.


zerdustank
Aday Memur
11 Haziran 2019 08:28

Nasıl olur da 150-180 km hızla gidilir bu yollarda numarana ile.. önüne bir şey çıksa durman 300-400 m yi Bulur bu hızda... bir şeye çarpsan bu hızda canlı kalmayı bırak moleküllerine ayrılırsın bunlarca ile.. her gün trafikte gördüğümüz magandalardan biri.. 150-180 ile gidiyormuş 300 km boyunca.. yanındakilere acımıyorsun da karşında arkanda trafikte olanlar sizin yüzünüzden ölüyor her gün... allah sizi bildiği gibi yapsın.. resmimi çekip polise gönderiyorum ben bu magandaları... kimsenin başkasının canına kast etmeye hakkı yok... inşallah ehliyetin alınır da çıkamazsın trafiğe...
matematik_01, 15 yıl önce

bende chevrolet lacetti 2009 var. benzinli ama lpg de kullanıyorum. 60 tl. ile şehirler arası 150-180 km.hızla sürdüm ve 310 km. götürdü. bide aynı yolda 90-100 km. ile gittim devir 2500-3000 arası ve tam 425 km. götürdü. artık gerisini siz anlatın

12 Haziran 2019 04:47

"Şu devirde, şu hızda" diye net değerler veremezsiniz maalesef. Her aracın kendine has devir/tork eğrisi olup, optimum devirde maksimum tork verdiği noktada seyretmek her zaman en az yakıt sarfiyatını sağlar. Bu değerler, turbo dizel, turbo benzin, atmosferik dizel ve atmosferik benzin araçların hepsi için farklı farklı değerlerdir.

Ancak genel kanı, turbo beslemeli dizel araçları 5.vites 2000-2500d arasında, 85-95 km hızlar arasında kullanmak en az yaktırır şeklindedir. Yine turbo benzinli araçlarda, benzer devirler tavsiye edilmektedir.

Atmosferik benzinli araçlarda ise turbo lag durumu söz konusu olmayacağından, aracı en yüksek viteste, 2000 devir altına düşürmeden 2000-3000d arasında kullanmak yakıt tasarrufunu arttırır.

Atmosferik dizel motorlar ise, ağırlıklı olarak yük motorlarıdır. Eski nesil otobüsler ve kamyonlarla nispeten benzer özellik taşırlar. Düz dizel motorlar için devir bandında optimum devirler 1500-2000d arası olarak işaretlenmiş olup bu devirler arası kullanmak gereklidir.

Son olarak; dizel araçlar genel olarak 3000 devir üzerinde güç kaybetmeye başlar, dolayısıyla dizel motoru bağırtmak yakıt sarfiyatından başka bir işe yaramaz. O yüzden aracı devirli kullanmak değil, devrinde kullanmak önemlidir.


englishteacher12345
Şube Müdürü
13 Haziran 2019 18:56

Genellemeniz yanlış. Günümüz dizelleri (örneğin dCi) 1500 devirde 90 km hız ile yürüyor. Örneğin Clio, golf gibi pek çok son nesil dizel araçlar. 2000 devirde vites değişimi uyarısı çıkıyor.

adaymühendis1, 5 yıl önce

"Şu devirde, şu hızda" diye net değerler veremezsiniz maalesef. Her aracın kendine has devir/tork eğrisi olup, optimum devirde maksimum tork verdiği noktada seyretmek her zaman en az yakıt sarfiyatını sağlar. Bu değerler, turbo dizel, turbo benzin, atmosferik dizel ve atmosferik benzin araçların hepsi için farklı farklı değerlerdir.

Ancak genel kanı, turbo beslemeli dizel araçları 5.vites 2000-2500d arasında, 85-95 km hızlar arasında kullanmak en az yaktırır şeklindedir. Yine turbo benzinli araçlarda, benzer devirler tavsiye edilmektedir.

Atmosferik benzinli araçlarda ise turbo lag durumu söz konusu olmayacağından, aracı en yüksek viteste, 2000 devir altına düşürmeden 2000-3000d arasında kullanmak yakıt tasarrufunu arttırır.

Atmosferik dizel motorlar ise, ağırlıklı olarak yük motorlarıdır. Eski nesil otobüsler ve kamyonlarla nispeten benzer özellik taşırlar. Düz dizel motorlar için devir bandında optimum devirler 1500-2000d arası olarak işaretlenmiş olup bu devirler arası kullanmak gereklidir.

Son olarak; dizel araçlar genel olarak 3000 devir üzerinde güç kaybetmeye başlar, dolayısıyla dizel motoru bağırtmak yakıt sarfiyatından başka bir işe yaramaz. O yüzden aracı devirli kullanmak değil, devrinde kullanmak önemlidir.


hydraulic 06
Memur
17 Haziran 2019 11:13

Araç teknik kitapçıkları yakıt tüketimini azaltmak için kademeli (yani yavaş yavaş) hızlanmayı ve kesinlikle aracın ürettiği max. tok değerinin üzerinde seyredilmemesi gerektiğini söyler.Bunu biraz daha açmak gerekirse klasik atmosferik bir benzinli motor araca sahip otoyolda ilerlerken aracın ürettiği max tork değerinin 4000 devir civarı olduğunu sayalım ve araç 6 vites olsun. En az yakıt tüketimi için 3500 devir civarı ve 6. viteste seyir etmek gerekir diyebiliriz. Tabi yoldaki eğim durumuna göre en uygun hız ve vites kombinasyonu yapmak gerekliliğini de unutmama gerek. Uzun lafın kısası gaza sakin tepkilerle basarak hızlanılmalı ve vites değişim zamanı için aracın max. tork ürettiği devir geçilmemeli.


mehmetyilmaz34
Aday Memur
17 Haziran 2019 13:12

Konu hortlamış millet te tatile gidecek yerinde konu olmuş.

Bu konu araçtan araca farklılık gösterir. Otomatik vites kullanıyorsan en az yakan hız aralığı 50-60km ama manuel viteste hız değil de daha çok 2000-3000 devir arası önemli.

Bir de aracın km'de kaç kuruş yaktığını bilmek te araç sağlığı açısından önemli.

Ben bu linkten yakıt hesaplaması yapıyorum. https://www.hesaplamaci.com/arabam-ne-kadar-yakar-hesaplama

Yakıt hesaplama yapıp takip ederseniz motor yağıyla ilgili de fikriniz oluyor.

Toplam 36 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi