olayın çok boyutu var biri sırf içki dükkanımı yoksa içkili lokanta gibi bir yermi..tabi ikinci durumda bizzat içki servisi yapam zorunluluğu oluşmayabilir..olayın 2. yönü zarurettemisin,açmısın,aç çocukların mı var yoksa 2. iş olarak mı yapacaksın..tabiki 2. durumda işler daha da değişiyor...3. noktada geleneksel islam alimleri bu türlü konularda genelde haram derler ..çünkü bu konuda aşağıdaki ve benzeri hadisler vardır: Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 22. İbni Mâce, Eşribe ..4..nokta bu yerlerde bir bayan mı çalışacak yoksa erkekmi...belki bayanlar için ekstra bazı güçlüklerde oluşabilir...hepsini düşünüp kendi yorumunuzu çıkarmanız gerekiyor...benim fikrim bu yerlerde çalışmak -hatta zaruret bile olsa- olumlu yönde değildir..rızkı veren yüce mevla onu temiz-helal bir şekilde vermeyi üzerine almıştır..
olayın çok boyutu var biri sırf içki dükkanımı yoksa içkili lokanta gibi bir yermi..tabi ikinci durumda bizzat içki servisi yapam zorunluluğu oluşmayabilir..olayın 2. yönü zarurettemisin,açmısın,aç çocukların mı var yoksa 2. iş olarak mı yapacaksın..tabiki 2. durumda işler daha da değişiyor...3. noktada geleneksel islam alimleri bu türlü konularda genelde haram derler ..çünkü bu konuda aşağıdaki ve benzeri hadisler vardır: Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 22. İbni Mâce, Eşribe ..4..nokta bu yerlerde bir bayan mı çalışacak yoksa erkekmi...belki bayanlar için ekstra bazı güçlüklerde oluşabilir...hepsini düşünüp kendi yorumunuzu çıkarmanız gerekiyor...benim fikrim bu yerlerde çalışmak -hatta zaruret bile olsa- olumlu yönde değildir..rızkı veren yüce mevla onu temiz-helal bir şekilde vermeyi üzerine almıştır..